Record Details

Методичні засади відбору змісту математики рівня стандарту

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723701/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2019-rik/
 
Title Методичні засади відбору змісту математики рівня стандарту
Methodical principles of selection of the content of mathematics of the standard level
 
Creator Бурда, Михайло Іванович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Уперше обґрунтовано, що відповідність інтерактивних організаційних форм, методів та засобів навчання особливостям компонентів навчальної діяльності учнів (мотиваційному; змістовому; процесуально-операційному; прогностичному) сприяє підвищенню мотивації, інтересу до вивчення математики, активізації навчальнопізнавальної, дослідницької, проектної діяльності, стимулює потяг до наукової творчості.
For the first time it is substantiated that the correspondence of interactive organizational forms, methods and means of teaching to the peculiarities of the components of students' educational activity (motivational; semantic; procedural-operational; prognostic) promotes increase. motivation, interest in the study of mathematics, activation of educational, research, project activities, stimulates the urge
to scientific creativity.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723701/2/anotoaini-173-174.pdf
- Бурда, Михайло Іванович (2021) Methodical principles of selection of the content of mathematics of the standard level In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2019 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 172-173.