Методичні засади відбору змісту математики рівня стандарту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/723701/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-za-2019-rik/ |
|
Title |
Методичні засади відбору змісту математики рівня стандарту
Methodical principles of selection of the content of mathematics of the standard level |
|
Creator |
Бурда, Михайло Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Уперше обґрунтовано, що відповідність інтерактивних організаційних форм, методів та засобів навчання особливостям компонентів навчальної діяльності учнів (мотиваційному; змістовому; процесуально-операційному; прогностичному) сприяє підвищенню мотивації, інтересу до вивчення математики, активізації навчальнопізнавальної, дослідницької, проектної діяльності, стимулює потяг до наукової творчості.
For the first time it is substantiated that the correspondence of interactive organizational forms, methods and means of teaching to the peculiarities of the components of students' educational activity (motivational; semantic; procedural-operational; prognostic) promotes increase. motivation, interest in the study of mathematics, activation of educational, research, project activities, stimulates the urge to scientific creativity. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/723701/2/anotoaini-173-174.pdf
- Бурда, Михайло Іванович (2021) Methodical principles of selection of the content of mathematics of the standard level In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2019 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 172-173. |
|