Особистісна орієнтація змісту навчання математики на рівні стандарту
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/723654/
https://undip.org.ua/library/problemy-suchasnoho-pidruchnyka-zbirnyk-materialiv-mizhnarodnoi-naukovo-praktychnoi-konferentsii/ |
|
Title |
Особистісна орієнтація змісту навчання математики на рівні стандарту
Special orientation to change the education of mathematics on a par with the standard |
|
Creator |
Бурда, Михайло Іванович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Особистісна орієнтація змісту математичної освіти передбачає: рівневу і профільну диференціацію навчання; рівний доступ до якісної математичної освіти; гуманізацію освіти – створення умов для інтелектуального, соціального і морального розвитку особистості; посилення практико-діяльнісної, ціннісної і творчої складових у змісті математичної освіти. Особливого значення набуває створення під час навчання математики ситуацій успіху. Успіх, який переживає учень, активізує приховані його можливості, сприяє емоційно-ціннісному ставленню до об’єктів пізнання, реалізації розумових зусиль.
Personal orientation of the content of mathematical education involves: level and profile differentiation of training; equal access to quality mathematics education; humanization of education - creating conditions for intellectual, social and moral development of the individual; strengthening the practical, value and creative components in the content mathematical education. Of particular importance is the creation of time teaching mathematics situations of success. The success of the student, activates its hidden possibilities, promotes emotional and value attitude to the objects of cognition, the realization of mental effort. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/723654/2/zbirnyk_dopovidey-20-25.pdf
- Бурда, Михайло Іванович (2019) Special orientation to change the education of mathematics on a par with the standard In: Проблеми сучасного підручника: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (електронне видання), 14 травня 2019 р., м. Київ Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 19-24. ISBN 978-966-644-445-8 |
|