Record Details

Особистісна орієнтація змісту навчання математики на рівні стандарту

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723654/
https://undip.org.ua/library/problemy-suchasnoho-pidruchnyka-zbirnyk-materialiv-mizhnarodnoi-naukovo-praktychnoi-konferentsii/
 
Title Особистісна орієнтація змісту навчання математики на рівні стандарту
Special orientation to change the education of mathematics on a par with the standard
 
Creator Бурда, Михайло Іванович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Особистісна орієнтація змісту математичної освіти передбачає: рівневу і профільну диференціацію навчання; рівний доступ до якісної математичної освіти; гуманізацію освіти – створення умов для інтелектуального, соціального і морального розвитку особистості; посилення практико-діяльнісної, ціннісної і творчої складових у змісті математичної освіти. Особливого значення набуває створення під час навчання математики ситуацій успіху. Успіх, який переживає учень, активізує приховані його можливості, сприяє емоційно-ціннісному ставленню до об’єктів пізнання, реалізації розумових зусиль.
Personal orientation of the content of mathematical education involves: level and profile differentiation of training; equal access to quality mathematics education; humanization of education - creating conditions for intellectual, social and moral development of the individual; strengthening the practical, value and creative components in the content mathematical education. Of particular importance is the creation of time teaching mathematics situations of success. The success of the student, activates its hidden possibilities, promotes emotional and value attitude to the objects of cognition, the realization of mental effort.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723654/2/zbirnyk_dopovidey-20-25.pdf
- Бурда, Михайло Іванович (2019) Special orientation to change the education of mathematics on a par with the standard In: Проблеми сучасного підручника: збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції (електронне видання), 14 травня 2019 р., м. Київ Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 19-24. ISBN 978-966-644-445-8