Record Details

Логопсихокомпенсаційна робота з молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729593/
 
Title Логопсихокомпенсаційна робота з молодшими школярами з тяжкими порушеннями мовлення
Логокомпенсационная работа с младшими школьниками с тяжелыми нарушениями речи
Logocompensatory work with junior schoolchildren with severe speech disorders
 
Creator Рібцун, Юлія Валентинівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Аналіз наукової, навчально-методичної психолого-педагогічної, логопедичної та психолінгвістичної літератури підтверджує наявність у дітей із тяжкими порушеннями мовлення (ТПМ), окрім значних відставань у всіх видах мовленнєвої діяльності (слухання, розуміння, говоріння, читання, письмо), своєрідних особливостей у пізнавальному, особистісному розвитку, сенсомоториці, емоційно-вольовій сфері, соматичної ослабленості. Все вищезазначене в цілому утруднює, а іноді й взагалі унеможливлює опанування учнями навчальних предметів, особливо мовного циклу. Системна продуктивна взаємообумовленість діагностичної та компенсаційної роботи потребує виявлення характеру, глибини та ступеня мовленнєвих розладів, ретельного аналізу усіх компонентів мовленнєвої системи. Це допоможе у створенні сучасних психотехнологій розвитку для ефективної роботи з дітьми, які мають мовленнєві порушення. Міждисциплінарний теоретичний аналіз літературних джерел з проблеми дослідження, урахування нейро- та психолінгвістичного, компетентнісного, диференційованого, дитиноцентричного, діяльнісного та ін. підходів лягли в основу даного розділу, в якому репрезентовано основні напрями логопсихокомпенсаційної роботи з молодшими школярами із ТПМ. Експериментальне впровадження розробленої нами методики логопсихокомпенсаційної роботи зі здобувачами початкової освіти із тяжкими порушеннями мовлення, використання метакогнітивних стратегій пізнавального розвитку молодших школярів підтвердило на практиці свою ефективність і функціональну дієвість.
Анализ научной, учебно-методической, психолого-педагогической, логопедической и психолингвистической литературы подтверждает наличие у детей с тяжелыми нарушениями речи (ТНР), кроме значительных отставаний во всех видах речевой деятельности (слушание, понимание, говорение, чтение, письмо), своеобразных особенностей, проявляющихся в личностном развитии, сенсомоторике, эмоционально-волевой сфере, соматической ослабленности. Все вышеперечисленное в целом затрудняет, а иногда и вообще делает невозможным овладение школьниками учебных предметов, особенно языкового цикла. Системная продуктивная взаимообусловленность диагностической и компенсационной работы требует выявления характера, глубины и степени речевых расстройств, тщательного анализа всех компонентов речевой системы. Это поможет в создании современных психотехнологий развития для эффективной работы с детьми, имеющими речевые нарушения. Междисциплинарный теоретический анализ литературных источников по проблеме исследования, учета нейро- и психолингвистического, компетентностного, дифференцированного, деятельностного и т.д. подходов легли в основу данного раздела, в котором представлены основные направления логопсихокомпенсационной работы с младшими школьниками, имеющими ТНР. Экспериментальное внедрение разработанной нами методики логопсихокомпенсационной работы с учениками начальной школы с тяжелыми нарушениями речи, использование метакогнитивных стратегий познавательного развития учащихся подтвердило на практике свою эффективность и функциональную действенность.
The analysis of scientific, educational and methodological, psychological and pedagogical, speech therapy and psycholinguistic literature confirms the presence in children with severe speech disorders (SDI), in addition to significant lags in all types of speech activity (listening, understanding, speaking, reading, writing), peculiar features, manifested in personal development, sensorimotor, emotional-volitional sphere, somatic weakness. All of the above generally makes it difficult, and sometimes even impossible, for schoolchildren to master subjects, especially the language cycle. The systemic productive interdependence of diagnostic and compensatory work requires the identification of the nature, depth and degree of speech disorders, a thorough analysis of all components of the speech system. This will help in the creation of modern psycho-development technologies for effective work with children with speech disorders. Interdisciplinary theoretical analysis of literary sources on the problem of research, accounting for neuro- and psycholinguistic, competence, differentiated, activity, etc. approaches formed the basis of this section, which presents the main directions of logo-psycho-compensatory work with younger schoolchildren with TNR. The experimental implementation of the method of logo-psycho-compensatory work developed by us with primary school students with severe speech disorders, the use of metacognitive strategies for the cognitive development of students has confirmed in practice its effectiveness and functional effectiveness.
 
Publisher Ліга-Прес
 
Date 2021
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729593/1/%D0%A0%D1%96%D0%B1%D1%86%D1%83%D0%BD_%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_2021.pdf
Рібцун, Юлія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-2672-3704 <http://orcid.org/0000-0002-2672-3704>) (2021) Logocompensatory work with junior schoolchildren with severe speech disorders Ліга-Прес, м. Львів, Україна. ISBN 978-966-397-241-1