Record Details

Вплив кліпового мислення на розвиток життєстійкості учасників освітнього процесу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729305/
 
Title Вплив кліпового мислення на розвиток життєстійкості учасників освітнього процесу
The influence of clip thinking on the development of hardiness of participants in the educational process
 
Creator Предко, Вікторія Володимирівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description Однією з причиною формування кліпового мислення постає рання взаємодія особистості з гаджетами, що своєю чергою, викликає залежність, звуження пізнавальних інтересів та зниження навичок соціальної взаємодії у реальному житті. Відповідно, така відсутність обізнаності щодо ефективної взаємодії у життєвих реаліях викликає відчуття невпевненості, яка призводить до депривації, повної відсутності будь яких дій на користь свого розвитку.
One of the reasons for the formation of clip thinking is the early interaction of the individual with gadgets, which in turn causes addiction, narrowing of cognitive interests and reduced skills of social interaction in real life. Accordingly, such a lack of awareness of effective interaction in the realities of life causes a feeling of insecurity, which leads to deprivation, the complete absence of any action in favor of one's development.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2021
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729305/1/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BA%D0%BE%20%D0%92%D0%92.pdf
- Предко, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-5160-7636 <http://orcid.org/0000-0001-5160-7636>) (2021) The influence of clip thinking on the development of hardiness of participants in the educational process In: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної онлайн-конференції "Обдаровані діти - скарб нації" Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 426-427.