Record Details

Особливості упровадження диференційованої роботи учнів початкової школи з навчальними текстами у контексті реалізації системних інновацій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728881/
https://undip.org.ua/wp-content/uploads/2021/11/Zbirnyk-Svit-dydaktyky-sayt.pdf
 
Title Особливості упровадження диференційованої роботи учнів початкової школи з навчальними текстами у контексті реалізації системних інновацій
Особенности внедрения дифференцированной работы учащихся начальной школы с учебными текстами в контексте реализации системных инноваций
Features of the introduction of differentiated work of primary school students with educational texts in the context of the implementation of systemic innovations
 
Creator Шевчук, Л.М.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах розглянуто особливості упровадження диференційованої роботи учнів початкової школи з навчальними текстами у контексті реалізації системних інновацій. По-перше, це врахування сутності диференціації навчання, взаємозв’язку та співвідношення диференціації та індивідуалізації навчання. По-друге, це використання в освітньому процесі різних видів диференціації. По-третє, важливим є впровадження системи диференційованої роботи учнів початкової школи з навчальними текстами, що охоплює уроки з різних предметів та з використанням текстів різних видів і типів. Четвертий аспект – це технологічність процесу.
В тезисах рассмотрены особенности внедрения дифференцированной работы учащихся начальной школы с обучающими текстами в контексте реализации системных инноваций. Во-первых, это учет сущности дифференциации обучения, взаимосвязи и соотношения дифференциации и индивидуализации обучения. Во-вторых, это использование в образовательном процессе разных видов дифференциации. В-третьих, важно внедрение системы дифференцированной работы учащихся начальной школы с учебными текстами, охватывающей уроки по разным предметам и с использованием текстов разных видов и типов. Четвертый аспект – это технологичность процесса.
Theses consider the peculiarities of the introduction of differentiated work of primary school students with educational texts in the context of the implementation of systemic innovations. The first is to take into account the essence of learning differentiation, the relationship and relationship between differentiation and individualization of learning. Secondly, it is the use in the educational process of different types of differentiation. Third, it is important to introduce a system of differentiated work of primary school students with educational texts, covering lessons in different subjects and using texts of different types and kinds. The fourth aspect is the manufacturability of the process.
 
Publisher Людмила
 
Date 2021
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728881/1/Tesy_Zbirnyk_Svit_dydaktyky.pdf
- Шевчук, Л.М. (orcid.org/0000-0002-4193-0971 <http://orcid.org/0000-0002-4193-0971>) (2021) Features of the introduction of differentiated work of primary school students with educational texts in the context of the implementation of systemic innovations In: Світ дидактики: дидактика в сучасному світі: зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, 21-22 вересня 2021 р. Людмила, м. Київ, Україна, pp. 235-237. ISBN 978-617-8071-10-3