Record Details

Компетентністий підхід до формування гуманістичних відносин між учасниками освітнього процесу шляхом упровадження моделі «Мирна школа»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728823/
https://developeastua.org.ua/wp-content/uploads/2021/02/%D0%AD%D0%BB_Teach-Peace.pdf
 
Title Компетентністий підхід до формування гуманістичних відносин між учасниками освітнього процесу шляхом упровадження моделі «Мирна школа»
Competent approach to the formation of humanistic relations between participants in the educational process through the introduction of the model "Peace School"
 
Creator Панок, Віталій Григорович
Лунченко, Надія Вікторівна
Сосновенко, Н.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Система освіти в Україні на сьогодні перебуває в процесі трансформації: оновлюється підхід та принципи освітнього процесу, який ґрунтується на формування життєздатної, творчої людини з розвиненим почуттям відповідальності та гідності. Тому пріоритетним є ціннісний, соціально-моральний гуманістичний розвиток особистості.
Вивчення вітчизняного і зарубіжного досвіду з розробки та застосування методик профілактики і подолання конфліктів, формування толерантного ставлення до дітей, які опинились у складній життєвій ситуації внаслідок військового конфлікту, забезпечення науково обґрунтованого інклюзивного підходу до них привело дослідників до конструювання системної моделі формування гуманістичних відносин у закладі освіти, яка одержала назву «Мирна школа» та спрямована на формування партнерства й атмосфери довіри в Новій українській школі
The education system in Ukraine is currently in the process of transformation: the approach and principles of the educational process are updated, which is based on the formation of viable, creative person with a developed sense of responsibility and dignity Therefore, the priority is the value, socio-moral humanistic development of the individual. Study of domestic and foreign experience in the development and application of methods of prevention and conflict resolution, formation of a tolerant attitude towards children who find themselves in a difficult life situation as a result of a military conflict, providing a scientifically sound inclusive approach to them has led researchers to construct a system model for the formation of humanistic relations in the educational institution, called "Peace School" and aimed at building partnership and an atmosphere of trust in the New Ukrainian School.
 
Date 2021
 
Type Conference or Workshop Item
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728823/1/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%B8_%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
- Панок, Віталій Григорович (orcid.org/0000-0003-1421-0554 <http://orcid.org/0000-0003-1421-0554>), Лунченко, Надія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-4926-7115 <http://orcid.org/0000-0002-4926-7115>) and Сосновенко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-5029-679X <http://orcid.org/0000-0002-5029-679X>) (2021) Competent approach to the formation of humanistic relations between participants in the educational process through the introduction of the model "Peace School" In: Teach Peace! Миротворча Освіта для Нової Української Школи, м. Дніпро, Україна.