Record Details

Цифрова візуалізація як засіб формування читацької компетентності у початковій школі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728797/
 
Title Цифрова візуалізація як засіб формування читацької компетентності у початковій школі
Digital visualization as a means of forming reading competence in primary schools
 
Creator Ліпчевська, Інна Леонідівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description На сьогоднішній день, в умовах пандемії Сovid, стрижневим є питання побудови ефективної системи дистанційної освіти, зокрема у початковій школі. А отже, актуалізується проблематика використання цифрової візуалізації як засобу унаочнення в навчальному процесі.
Відповідно до моніторингу PIRLS – міжнародного дослідження якості читання та розуміння тексту серед учнів початкової школи – однією з пріоритетних складових читацької компетентності є вміння знаходити та опрацьовувати інформацію в Інтернеті, читати, аналізувати, критично оцінювати та інтерпретувати гіпертексти та тексти перерваного формату. Їх елементами можуть бути такі види цифрової візуалізації, як таблиці, діаграми, карти, інфографіка, часові шкали, блок-схеми, mind maps та spider maps, ілюстрації, інтерактивні зображення, відео та аудіо контент, цифрові моделі тощо.
Візуальна грамотність, як і цифрова та читацька компетентності, відносяться до надпредметних складових сучасної освіти. Їх інтеграція є логічнимнаслідком поступального розвитку освітньої системи.
Today, in the context of the Covid pandemic, the key issue is building an effective distance education system, in particular in primary schools. This means that the problem of using digital visualization as a means of visual representation in the educational process is being updated.
According to the PIRLS monitoring - an international research of the quality of reading and understanding of text among primary school students - one of the priority components of reading competence is the ability to find and process information on the internet, read, analyze, critically evaluate and interpret hypertexts and texts of interrupted format. They can include such types of digital visualization as tables, charts, maps, infographics, timelines, flowcharts, mind maps and spider maps, illustrations, interactive images, video and audio content, digital models, and so on.
Visual literacy, as well as digital and reading competences, belong to the Super-subject components of modern education. Their integration is a logical consequence of the progressive development of the educational system.
 
Publisher ТДАТУ
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728797/1/Text.pdf
- Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863 <http://orcid.org/0000-0002-6901-5863>) (2021) Digital visualization as a means of forming reading competence in primary schools In: Наукові дослідження та інновації в галузі суспільно-гуманітарних наук : збірник матеріалів І Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції ТДАТУ, м. Мелітополь, Україна, pp. 185-187.