Record Details

Математическое моделирование в структуре STEM-обучения

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721572/
http://ppublishing.org/upload/iblock/f27/EJH-3_2020.pdf
10.29013/EJHSS-20-3-88-91
 
Title Математическое моделирование в структуре STEM-обучения
Mathematical modeling in the structure of STEM-learning
Математичне моделювання в структурі STEM-навчання
 
Creator Voloshena, Вікторія Вікторівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статье раскрывается место математического моделирования в новом образовательном пространстве STEM-обучения. На основе раскрытия ключевых компонентов сделаны выводы, что математическое моделирование способствует формированию системы
естественно-математических знаний, навыков и умений, необходимых в повседневной жизни и будущей трудовой деятельности, развитию конструктивного мышления как неотъемлемой составляющей общей культуры современного человека.
The article reveals the place of mathematical modeling in the new educational space of STEM-learning. Based on the disclosure of key components, it is concluded that mathematical modeling contributes to the formation of the system natural and mathematical knowledge, skills and abilities necessary in everyday life and future work, the development of constructive thinking as an integral part of the general culture of modern man.
У статті розкривається місце математичного моделювання в новому освітньому просторі STEM-навчання. На основі розкриття ключових компонентів зроблені висновки, що математичне моделювання дозволяє формуванню системи природничо-математичні знання, навички та уміння, необхідні у повсякденному житті та майбутній трудовій діяльності, розвиток конструктивного мислення як невід'ємної складової суспільної культури сучасного людини.
 
Publisher Premier Publishing
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721572/1/EJH-3_2020-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-88-91.pdf
- Voloshena, Вікторія Вікторівна (2020) Mathematical modeling in the structure of STEM-learning European Journal of Humanities and Social Sciences, 3. pp. 88-91. ISSN 2414-2344
10.29013/EJHSS-20-3-88-91
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.29013/EJHSS-20-3-88-91