Цілісність знань про природу як умова формування наукової картини світу учнів 5-6 класів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729362/
http://poippo.pl.ua/images/new_folder/2021/June/29.06/Buidina/Forsite.pdf |
|
Title |
Цілісність знань про природу як умова формування наукової картини світу учнів 5-6 класів
Integrity of knowledge about nature as a condition for forming a scientific picture of the world of students in grades 5-6 |
|
Creator |
Гринюк, Оксана Сергіївна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences 502/504 Environmental science. Conservation of natural resources. Threats to the environment and protection against them |
|
Description |
У статті обґрунтовано залежність формування наукової картини світу учнів 5-6 класів від засвоєння ними цілісних знань про природу на основі інтеграції змісту природничої освітньої галузі, що є умовою успішної самореалізації кожної особистості в суспільстві.
The article substantiates the dependence of the scientific picture of the world of students in grades 5-6 on their assimilation of holistic knowledge about nature based on the integration of the content of natural education, which is a condition for successful selfrealization of each individual in society. |
|
Publisher |
ПОІППО
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729362/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%9E.%D0%A1._%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%92%D1%81%D0%B5%D1%83%D0%BA%D1%80.%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B0%D0%B9%D1%82%2C%202021_%D0%A1.%20127-134..pdf
- Гринюк, Оксана Сергіївна (orcid.org/0000-0001-7660-2700 <http://orcid.org/0000-0001-7660-2700>) (2021) Integrity of knowledge about nature as a condition for forming a scientific picture of the world of students in grades 5-6 Зміст освіти та освітні практики Нової української школи : матеріали всеукраїнського освітнього форсайту «Зміст освіти та освітні практики Нової української школи» (Полтава, 28 квітня 2021 р.). pp. 127-134. |
|