Record Details

Сучасний стан використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у вітчизняному освітньому просторі у закладах освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729316/
 
Title Сучасний стан використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у вітчизняному освітньому просторі у закладах освіти
Current state of using cloud-oriented open science systems in the domestic educational space in educational institutions
 
Creator Коваленко, В.В.
Мар'єнко, Майя Володимирівна
Сухіх, А.С.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Громадськість завжди висувала й буде висувати до педагогічних працівників найвищі вимоги. Адже, вдосконалення якості освітнього процесу безпосередньо залежить від рівня підготовки фахівця. Вчителі та викладачі мають бути добре обізнаним у різних галузях наук, сферах суспільного життя, орієнтуватися в сучасній економіці. Постановка проблеми. Одним із пріоритетних напрямів розвитку науки в Україні є інтеграція до Європейського дослідницького простору, що передбачено Угодою про асоціацію між Україною та ЄС. Тому використання засобів та сервісів відкритої науки у закладах освіти є вкрай необхідним. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Застосування хмаро орієнтованих систем у підготовці та підвищенні кваліфікації фахівців описано у дослідженнях: Вакалюк Т.А., Литвинової С.Г., Шишкіної М.П.
В Україні створено проєкти що представляють впровадження ідей та практик відкритої науки в Україні з метою покращення якості освітніх послуг: «Open Practices, Transparency and Integrity for Modern Academia» (OPTIMA), «Open Review Hub».
Постановка завдання. Проаналізувати і оцінити сучасний стан використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у вітчизняному освітньому просторі у закладах освіти. Виклад основного матеріалу. Розкрито основні пріоритети Дорожньої карти інтеграції України до Європейського дослідницького простору (ERA-UA). Проаналізовано проєкт OPTIMA, його зміст та цілі. Розкрито важливість використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки в закладах освіти. Проаналізовано шляхи застосування компонентів «Європейської хмари відкритої науки». Показана значущість використання EOSC в науковій роботі вчителів та викладачів. Висновки. Впровадження принципів відкритої науки позитивно сприятимуть модернізації освітнього процесу. Використання хмаро орієнтованих систем відкритої науки у процес професійного розвитку вчителів та викладачів призведе до підвищення рівня організації змішаного та дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти та в закладах вищої освіти. Використання інструментів відкритої науки, можливо забезпечить, щоб сучасні результати наукових досліджень були впроваджені в підготовку висококваліфікованих фахівців.
The public has always made and will continue to make the highest demands on teachers. After all, improving the quality of education and upbringing directly depends on the level of training. Teachers and lecturers must be well versed in various fields of science, spheres of social life, be oriented in the modern economy. Target setting. One of the priorities for the development of science in Ukraine is integration into the European Research Area, as provided for in the Association Agreement between Ukraine and the EU. Therefore, the use of open science tools and services in educational institutions is extremely necessary. Actual scientific researches and issues analysis. The use of cloud-oriented systems in the training and retraining of specialists is described in studies: Vakalyuk T. A., Lytvynova S. G., Shyshkina M. P. In Ukraine, projects have been created that represent the implementation of ideas and practices of open science in Ukraine in order to improve the quality of educational services: “Open Practices, Transparency and Integrity for Modern Academia” (OPTIMA), "Open Review Hub". The research objective. Analyze and evaluate the current state of use of cloud-based open science systems in the domestic educational space in educational institutions. The statement of basic materials. The main priorities of the Roadmap for Ukraine's integration into the European Research Area (ERA-UA) are revealed. The OPTIMA project, its content and goals are analyzed. The importance of using cloud-based systems of open science in educational institutions is revealed. The ways of application of the components of the "European cloud of open science" are analyzed. The significance of the use of EOSC in the scientific work of teachers and lecturers is shown.
Conclusions. The introduction of the principles of open science will positively contribute to the modernization of the educational process. The use of cloud-based open science systems in the process of professional development of teachers will increase the level of organization of blended and distance learning in general secondary education institutions and in higher education institutions. The use of open science tools may ensure that modern research results are incorporated into the training of highly qualified professionals.
 
Publisher ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729316/1/Kovalenko%20Marienko%20Sukhih%20Osv%20dysk%2011-12.pdf
- Коваленко, В.В. (orcid.org/0000-0002-4681-5606 <http://orcid.org/0000-0002-4681-5606>), Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) and Сухіх, А.С. (orcid.org/0000-0001-8186-1715 <http://orcid.org/0000-0001-8186-1715>) (2021) Current state of using cloud-oriented open science systems in the domestic educational space in educational institutions Освітній дискурс, 11-12 (38). ISSN 2616-5007