Record Details

Самоосвіта та саморозвиток педагогічних працівників із застосуванням інструментів відкритої науки

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729239/
10.33930/ed.2019.5007.37(10)-3
 
Title Самоосвіта та саморозвиток педагогічних працівників із застосуванням інструментів відкритої науки
Self-education and self-development of pedagogical workers with the application of open science tools
 
Creator Коваленко, В.В.
Мар'єнко, Майя Володимирівна
Сухіх, А.С.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Актуальність теми дослідження. У зв’язку із переведенням освітнього процесу для шкільного навчання у дистанційних формат, підвищується необхідність у професійному розвитку фахівців, а саме щодо цифрових навичок та умінь їх використання в освітніх діяльності. Разом з тим провідним попитом у системі підвищення кваліфікації фахівців є розвиток гнучких навичок фахівця «Soft skills», що за своєю сутністю є сукупністю неспеціальних навичок і забезпечують високу продуктивність та результативність професійної діяльності. Постановка проблеми. Існує потреба в розширенні як інфраструктури хмаро орієнтованих систем, так і сервісів, що надаються, щоб задовольнити зростаючі потреби в даних наукових досліджень не тільки для вчених, а й для вчителів. Також, перспективним є застосування хмаро орієнтованих систем відкритої науки для проведених уроків та нових дослідницьких проєктів. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Про особливості впровадження парадигми відкритої освіти і науки та її інструментів у науково-освітню практику описано у роботах: M. W. Beck, P. Budroni, T. Heck, I. Peters, В. Ю. Бикова, А. Ю. Василенко, М. П. Лещенко, Ю. Г. Носенко, А. В. Яцишин та ін. Постановка завдання. Проаналізувати наявні сервіси та інструменти відкритої науки, що можливо використати для самоосвіти та саморозвитку педагогічних працівників. Виклад основного матеріалу. У дослідженні проаналізовано сервіси та інструменти відкритої науки, які доцільно використати для самоосвіти та саморозвитку педагогічних працівників. Ефективним інструментом для забезпечення потреби у реалізації самоосвіти педагогічних працівників є цифрові технології, зокрема інструменти відкритої науки і освіти. Застосування окреслених інструментів сприятиме: економії часу та фінансів; швидкому пошуку різноманітних матеріалів; збереженню матеріалів у цифровому формати для подальшої роботи з ними та використанню; доступу у будь який часовий проміжок; спільній роботі (колаборації з колегами); обміну досвідом тощо. Висновки. Інструменти відкритої науки є важливим елементом для застосування в освітньому процесі; самоосвітня діяльність педагогічного працівника із застосуванням інструментів відкритої науки забезпечує: відкритий доступ до актуальних результатів наукових досліджень; допомагає в реалізації учнівських дослідницьких проектів; сприяє комунікації, налагодженню міжнародної співпраці та обміну досвідом; підвищенню кваліфікації та розвитку цифрової компетентності та ін.
Urgency of the research. Due to the translation of the educational process for school learning into distance formats, the need for professional development of specialists increases, namely in terms of digital skills and the ability to use them in educational activities. At the same time, the leading demand in the system of professional development of specialists is the development of flexible skills of a specialist "Soft skills", which in essence is a set of non-special skills and provide high productivity and efficiency of professional activity. Target setting. There is a need to expand both the infrastructure of cloud-based systems and the services provided to meet the growing needs for research data not only for scientists but also for teachers. Also, the use of cloud-based open science systems for lessons and new research projects is promising. Actual scientific researches and issues analysis. The peculiarities of the introduction of the paradigm of open education and science and its tools in scientific and educational practice are described in the works: M. W. Beck, P. Budroni, T. Heck, I. Peters, V. Yu. Bykov, A. Yu. Vasylenko, M. P. Leshchenko, Yu. G. Nosenko, A. V. Yatsishin etc. The research objective. Analyze the available services and tools of open science that can be used for self-education and self-development of teachers. The statement of basic materials. The study analyzes the services and tools of open science, which should be used for self-education and self-development of teachers. Digital technologies, in particular tools of open science and education, are an effective tool for meeting the need for self-education of teachers. The use of the outlined tools will help to: save time and money; quick search of various materials; saving materials in digital format for further work with them and use; access to any time period; joint work (collaborations with colleagues); exchange of experience, etc. Conclusions. Open science tools are an important element for use in the educational process; self-educational activity of the pedagogical worker with application of tools of open science provides: open access to actual results of scientific researches; assists in the implementation of student research projects; promotes communication, international cooperation and exchange of experience; advanced training and development of digital competence, etc.
 
Publisher ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729239/1/OD_37%2810%29_2021%20Kovalenko%20Marienko%20Sukhih.pdf
- Коваленко, В.В. (orcid.org/0000-0002-4681-5606 <http://orcid.org/0000-0002-4681-5606>), Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) and Сухіх, А.С. (orcid.org/0000-0001-8186-1715 <http://orcid.org/0000-0001-8186-1715>) (2021) Self-education and self-development of pedagogical workers with the application of open science tools Освітній дискурс, 10 (37). pp. 28-38. ISSN 2616-5007
10.33930/ed.2019.5007.37(10)-3
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33930/ed.2019.5007.37(10)-3