До питання про різнорівневість завдань для диференційованої роботи з текстами учнів 2 класу
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/728924/
http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123456789/15143/31_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%91%D1%83%D1%80%D0%B0%D0%BA_%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3i%D0%B9_%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%83%D0%B4%D1%81%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D1%83__%D0%A1.44-46.pdf?sequence=1 |
|
Title |
До питання про різнорівневість завдань для диференційованої роботи з текстами учнів 2 класу
К вопросу о разных уровнях заданий для дифференцированной работы с текстами учащихся 2 класса On the question of different levels of tasks for differentiated work with texts of 2nd grade students |
|
Creator |
Шевчук, Л.М.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах описано застосування різнорівневих завдань для диференційованої роботи з текстами учнів 2 класу. Уміщено аналіз міркувань науковців і методистів щодо проблеми. Запропоновано такі критерії розрізнення різних рівнів навчальних завдань як обсяг навчальної інформації, складність виконання, специфіка складових компонентів завдання. Наголошено на доцільності трьох рівнів завдань для диференційованої роботи учнів 2 класу з навчальними текстами. Уміщено приклади завдань.
В тезисах описано применение разноуровневых задач для дифференцированной работы с текстами учащихся 2 класса, анализ рассуждений ученых и методистов о проблеме. Предложены такие критерии для разграничения разных уровней учебных заданий как объем учебной информации, сложность выполнения заданий, специфика составляющих компонентов задания. Отмечено целесообразность трех уровней заданий для дифференцированной работы учащихся 2 класса с учебными текстами. Помещены примеры заданий. The abstracts describe the use of multilevel tasks for differentiated work with texts of 2nd grade students. An analysis of the opinions of scientists and methodologists on the problem is included. Such criteria for distinguishing between different levels of educational tasks as the amount of educational information, complexity of implementation, the specifics of the components of the task are proposed. Emphasis is placed on the expediency of three levels of tasks for differentiated work of 2nd grade students with educational texts. There are examples of tasks. |
|
Publisher |
European Scientific Platform
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/728924/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%90%D1%84%D1%96%D0%BD%D0%B8.pdf
- Шевчук, Л.М. (orcid.org/0000-0002-4193-0971 <http://orcid.org/0000-0002-4193-0971>) (2021) On the question of different levels of tasks for differentiated work with texts of 2nd grade students In: The process and dynamics of the scientific path: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the II International Scientific and Theoretical Conference, September 17, 2021. European Scientific Platform, м. Афіни, Греція, pp. 50-51. ISBN 978-1-68524-915-1 |
|