Record Details

Distance Learning in Primary School During the COVID 19 Pandemic: Results of the “SMART KIDS” Experiment

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728602/
 
Title Distance Learning in Primary School During the COVID 19 Pandemic: Results of the “SMART KIDS” Experiment
Дистанційне навчання в початковій школі під час пандемії Covid 19: результати експерименту «Smart Kids»
 
Creator Lytvynova, S. H.
Demeshkant, N.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The paper analyzes the results of the introduction of the distance learning form (DLF) using electronic educational resources (EER) and the teacher’s virtual classroom in primary school. The experiment took place within the framework of the “Smart Kids” All-Ukrainian project during the long quarantine caused by the COVID-19 pandemic. The educational process took place both synchronously and asynchronously. The present paper substantiates the model of organization of distance learning of primary school students using EER and outlines its three main components: the organization of learning; conducting online classes (explaining new material or practicing skills by students) and monitoring the quality of students’ independent performance of tasks. The results of the experiment prove that it is necessary to provide teachers and students with computer equipment, Internet access, digital resources for teaching and assessment to implement DLF. It has been established that EER in distance learning can be used both on a regular basis – in each class, and periodically – to explain new material or train skills; the quality of tasks performed by students can be monitored in the virtual office of the teacher and shape an individual trajectory of students’ development. The teachers identified the following main problems of DLF implementation: internet interruptions; problems with providing new computer equipment to students and some teachers; lack of state aid in providing EER to all participants in the educational process; limited access to students’ computers during complete isolation due to online work of parents. Despite the outlined problems, the quality of distance learning of primary school students during the pandemic using EER was positively and highly assessed by teachers.
У статті проаналізовано результати впровадження дистанційної форми навчання (ДФН) з використанням електронних освітніх ресурсів (ЕОР) та віртуального кабінету вчителя в початковій школі. Експеримент відбувався в рамках всеукраїнського проєкту «Smart Kids» протягом довготривалого карантину, спричиненого пандемією COVID-19. Освітній процес відбувався як синхронно, так і асинхронно. У статті обґрунтовано модель організації дистанційної форми навчання учнів початкової школи з використанням ЕОР та розкрито її три основні складники: організацію навчання; проведення онлайнового уроку (пояснення нового матеріалу або відпрацювання навичок учнями) та моніторинг якості самостійного виконання завдань учнями. За результатами експерименту було встановлено, що для впровадження ДФН необхідно забезпечити вчителів та учнів комп’ютерною технікою, доступом до мережі Інтернет, цифровими ресурсами для навчання та оцінювання. Встановлено, що ЕОР у дистанційному навчанні можна використовувати як постійно – на кожному уроці, так і періодично – для пояснення нового матеріалу або відпрацювання навичок; якість виконаних завдань учнями можна моніторити в віртуальному кабінеті вчителя та формувати індивідуальну траєкторію розвитку учнів. Основними проблемами впровадження ДФН вчителі визначили перебої в мережі Інтернет; проблеми із забезпеченням новою комп’ютерною технікою учнів та деяких учителів; відсутність державної допомоги у забезпеченні ЕОР усіх учасників освітнього процесу; обмежений доступ до комп’ютера учнів під час повної ізоляції через онлайнову роботу батьків. Не дивлячись на окреслені проблеми, якість дистанційного навчання учнів початкової школи у період пандемії з використанням ЕОР вчителі оцінили позитивно і на високому рівні.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728602/1/CEUR-1col-Lytvynova.pdf
- Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) and Demeshkant, N. (orcid.org/0000-0002-2215-0988 <http://orcid.org/0000-0002-2215-0988>) (2021) Distance Learning in Primary School During the COVID 19 Pandemic: Results of the “SMART KIDS” Experiment Proceedings of the 17th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Workshop 3L-Person. pp. 1-11. ISSN 1613-0073