Record Details

Фізичний складник у змісті неперервної й цілісної природничої освіти в гімназії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729142/
 
Title Фізичний складник у змісті неперервної й цілісної природничої освіти в гімназії
Физическая составляющая в содержании непрерывного и целостного естественнонаучного образования в гимназии
Physical component in the content of continuous and holistic natural education in the gymnasium
 
Creator Засєкін, Дмитро Олександрович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
53 Physics
 
Description В тезах наведено порівняльний аналіз вітчизняних стандартів базової середньої освіти. У змісті шкільної природничої освіти (рівень гімназії 5 – 9 класи) фізичний складник має посісти чільне місце як основа природничих наук, техніки і технологій. Саме на фізичному поясненні навколишнього світу на доступному для дітей раннього підліткового віку рівні (5 – 6 класи) можна
сформувати навички дослідження природи, зацікавити учнів науковими методами пізнання.
В тезисах приведен сравнительный анализ отечественных стандартов базового среднего образования. В содержании школьного естественного образования (уровень гимназии 5 – 9 классы) физическая составляющая должна занять ведущее место как основа естественных наук, техники и технологий. Именно на физическом объяснении окружающего мира на доступном для детей раннего подросткового возраста уровне (5 – 6 классы) можно
сформировать навыки исследования природы, заинтересовать учащихся научными методами познания.
The abstracts present a comparative analysis of domestic standards of basic secondary education. In the content of school natural education (gymnasium level 5-9 grades) the physical component should occupy a prominent place as the basis of natural sciences, engineering and technology. It is on the physical explanation of the world around the level accessible to children of early adolescence (grades 5 - 6) can
to form skills of research of the nature, to interest pupils in scientific methods of knowledge.
 
Publisher ЗОІППО
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729142/1/Zapor_2021_Zasekin.pdf
- Засєкін, Дмитро Олександрович (orcid.org/0000-0002-9347-1930 <http://orcid.org/0000-0002-9347-1930>) (2021) Physical component in the content of continuous and holistic natural education in the gymnasium In: VІІ Міжнародна науково-практична конференція “Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи” 13-15 травня 2021 р. ЗОІППО, м. Запоріжжя, Україна.