Фізичний складник у змісті неперервної й цілісної природничої освіти в гімназії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729142/
|
|
Title |
Фізичний складник у змісті неперервної й цілісної природничої освіти в гімназії
Физическая составляющая в содержании непрерывного и целостного естественнонаучного образования в гимназии Physical component in the content of continuous and holistic natural education in the gymnasium |
|
Creator |
Засєкін, Дмитро Олександрович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
В тезах наведено порівняльний аналіз вітчизняних стандартів базової середньої освіти. У змісті шкільної природничої освіти (рівень гімназії 5 – 9 класи) фізичний складник має посісти чільне місце як основа природничих наук, техніки і технологій. Саме на фізичному поясненні навколишнього світу на доступному для дітей раннього підліткового віку рівні (5 – 6 класи) можна сформувати навички дослідження природи, зацікавити учнів науковими методами пізнання. В тезисах приведен сравнительный анализ отечественных стандартов базового среднего образования. В содержании школьного естественного образования (уровень гимназии 5 – 9 классы) физическая составляющая должна занять ведущее место как основа естественных наук, техники и технологий. Именно на физическом объяснении окружающего мира на доступном для детей раннего подросткового возраста уровне (5 – 6 классы) можно сформировать навыки исследования природы, заинтересовать учащихся научными методами познания. The abstracts present a comparative analysis of domestic standards of basic secondary education. In the content of school natural education (gymnasium level 5-9 grades) the physical component should occupy a prominent place as the basis of natural sciences, engineering and technology. It is on the physical explanation of the world around the level accessible to children of early adolescence (grades 5 - 6) can to form skills of research of the nature, to interest pupils in scientific methods of knowledge. |
|
Publisher |
ЗОІППО
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729142/1/Zapor_2021_Zasekin.pdf
- Засєкін, Дмитро Олександрович (orcid.org/0000-0002-9347-1930 <http://orcid.org/0000-0002-9347-1930>) (2021) Physical component in the content of continuous and holistic natural education in the gymnasium In: VІІ Міжнародна науково-практична конференція “Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи” 13-15 травня 2021 р. ЗОІППО, м. Запоріжжя, Україна. |
|