Змішане навчання у початковій школі: нові форми взаємодії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/729011/
|
|
Title |
Змішане навчання у початковій школі: нові форми взаємодії
Blended learning in primary school: new forms of interaction Смешанное обучение в начальной школе: новые формы взаимодействия |
|
Creator |
Барановська, Олена Володимирівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Методичні рекомендації висвітлюють важливі питання, що виникли із впровадженням змішаного навчання в умовах карантинних обмежень: окреслюють тенденції модернізації навчального процесу; характеризують актуальні психолого-педагогічні проблеми організації й упровадження змішаного навчання в початковій школі; описують дидактичні можливості застосування традиційного підручника та трансформованих форм організації навчальної діяльності учнів; демонструють кількісний та якісний аналіз результатів констатувального дослідження. Видання адресується науковцям, вчителям та керівникам закладів освіти. Дидактичні положення, викладені методичних рекомендаціях, орієнтують діяльність педагогів, майбутніх вчителів та батьків на ефективну взаємодію в реаліях змішаного навчання. Methodological recommendations highlight important issues that have arisen with the introduction of blended learning in conditions of quarantine restrictions: determine the trends of modernization of the educational process; characterize the actual psychological and pedagogical problems of the organization and implementation of blended learning in primary school; describe the didactic possibilities of using the traditional textbook and transformed forms of organizing educational activities; show a quantitative and qualitative analysis of the results of the ascertaining research. The publication is addressed to scientists, teachers and heads of educational institutions. The didactic provisions set out in the guidelines guide the activities of teachers, future teachers and parents towards effective interaction in the realities of blended learning. Методические рекомендации освещают важные вопросы, возникшие с внедрением смешанного обучения в условиях карантинных ограничений: определяют тенденции модернизации учебного процесса; характеризуют актуальные психолого-педагогические проблемы организации и внедрения смешанного обучения в начальной школе; описывают дидактические возможности применения традиционного учебника и трансформированных форм организации учебной деятельности; показывают количественный и качественный анализ результатов констатирующего исследования. Издание адресуется ученым, учителям и руководителям учебных заведений. Дидактические положения, изложенные в методических рекомендациях, ориентируют деятельность педагогов, будущих учителей и родителей на эффективное взаимодействие в реалиях смешанного обучения. |
|
Publisher |
Фенікс
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/729011/1/Baranovska%20metodichka%202021.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-851 <http://orcid.org/0000-0002-0788-851>) (2021) Blended learning in primary school: new forms of interaction [Teaching Resource] |
|