Record Details

Соціодемографічна специфіка одержання громадянами електронної соціально-психологічної підтримки під час пандемії COVID-19 в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728961/
http://pj.journal.kspu.edu/index.php/pj/article/view/1245
10.32999/ksu2312-3206/2021-4-18
 
Title Соціодемографічна специфіка одержання громадянами електронної соціально-психологічної підтримки під час пандемії COVID-19 в Україні
Sociodemographic Specifics of Citizens Obtaining Electronic Socio-Psychological Support During the COVID-19 Pandemic in Ukraine
 
Creator Дворник, Марина Сергіївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description Мета. Статтю присвячено емпіричному дослідженню соціодемографічної специфіки одержання українськими громадянами електронної соціально-психологічної підтримки під час пандемії COVID-19.
Методи. У дослідженні використано онлайн-опитування за соціодемографічними показниками та авторський блок «Електронна психологічна підтримка» опитування «Соціально-психологічна підтримка в період пандемії COVID-19 в Україні» (лабораторія соціальної психології особистості Інституту соціальної та політичної психології НАПН України), що включив 12 питань на визначення особливостей одержання психологічної підтримки онлайн, міри здатності одержати психосоціальну підтримку в електронному форматі, а також міри соціальної ідентифікації опитуваних зі спільнотою електронної підтримки. Обробка даних здійснювалася за допомогою непараметричного дисперсійного аналізу Манна-Уітні та однофакторного дисперсійного аналізу Крускала-Уолліса у статистичній програмі SPSS 26.0.
Результати. Дослідження тривало з жовтня 2020 по травень 2021 року, вибірка склала 100 осіб (84% – жінки), середній вік – 30 років, переважно містяни з вищою освітою. Соціодемографічними показниками, які регулюють статистично значущі відмінності респондентів за показниками одержання електронної соціально-психологічної підтримки виявилися вік, стать, освіта, задоволеність фінансовим забезпеченням, статус проживання. Частіше за інших завдяки засобам електронної підтримки отримують ідеї, яких дійсно потребували, респонденти жіночої статі, із середньою освітою та задоволені своїм фінансовим забезпеченням. Частота знаходження рішення своїх проблем завдяки засобам електронної підтримки опосередковується жіночою статтю, середньою освітою та молодшим віком (19-24 років). Радість від відвідування спільноти, де особа отримує електронну підтримку, пов’язана із молодшим віком та проживанням наодинці. Жінки і ті, хто радше задоволений станом своїх фінансових справ, більш схильні вислуховувати проблеми інших користувачів у спільноті електронної підтримки. А загалом частіше за інших користуються засобами електронної психологічної підтримки саме молоді люди 19-24 років.
Висновки. Виявлені соціодемографічні показники мають враховуватися при розробці інтервенцій соціально-психологічної підтримки населення. Рекомендовано здійснювати відповідну підтримку на платній основі, враховувати необхідність простого та інтуїтивного інтерфейсу й гейміфікованих форм підтримки, надавати чіткі алгоритми психологічної самодопомоги при зіткненні з пандемічними викликами, а також забезпечувати соціалізацію у вигляді цікавих групових активностей. Подальші дослідження мають бути спрямовані на виявлення специфіки одержання соціально-психологічної підтримки чоловіками та особами старшого віку.
Purpose. The article is dedicated to an empirical study of the socio-demographic specifics of obtaining electronic socio-psychological support by Ukrainian citizens during the COVID-19 pandemic.
Methods. There were used an online survey on socio-demographic indicators and the author's block "Electronic psychological support" of the "Social and psychological support during the pandemic COVID-19 in Ukraine" survey (Laboratory of Social Psychology of Personality, Institute for Social and Political Psychology, NAES of Ukraine), which included 12 questions to determine the features of obtaining psychological support online, the ability to receive psychosocial support due to the electronic means, as well as social identification of respondents with their community of electronic support. Data processing was performed using nonparametric Mann-Whitney analysis of variance and one-way Kruskal-Wallis analysis of variance, the statistical program SPSS 26.0.
Results. The survey lasted from October 2020 to May 2021, the sample was 100 people (84% – women), the average age – 30 years, mostly citizens with higher education. Socio-demographic indicators that regulate statistically significant differences between respondents in terms of obtaining electronic socio-psychological support were age, gender, education, satisfaction with financial security, residence status. Female respondents, with secondary education and satisfied with their financial support, are more likely than others to receive the ideas they really need through e-support tools. The frequency of finding solutions to their problems through e-support is mediated by female gender, secondary education, and young age (19-24 years). The joy of visiting a community where e-support is provided is related to younger age and living alone. Women and those who are more satisfied with the state of their financial affairs are more willing to listen to the problems of other users in the e-support community. In general, young people aged 19-24 are more likely than others to use electronic psychological support.
Conclusions. The identified socio-demographic indicators should be taken into account when developing interventions for citizens’ socio-psychological support. It is recommended to provide appropriate support on a paid basis, take into account the need for a simple and intuitive interface and gamified forms of support, provide clear algorithms for psychological self-help in the face of pandemic challenges, and provide online socialization in the form of interesting group activities. Further research should be aimed at identifying the specifics of obtaining socio-psychological support by men and the elderly.
 
Publisher Херсонський державний університет
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728961/1/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%86%D0%B8%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%B0.pdf
- Дворник, Марина Сергіївна (orcid.org/0000-0003-1505-0169 <http://orcid.org/0000-0003-1505-0169>) (2021) Sociodemographic Specifics of Citizens Obtaining Electronic Socio-Psychological Support During the COVID-19 Pandemic in Ukraine Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Психологічні науки, 4 (21). pp. 142-147.
10.32999/ksu2312-3206/2021-4-18
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32999/ksu2312-3206/2021-4-18