Record Details

Технологія педагогічного супроводу художньо-естетичного розвитку дітей раннього віку в умовах закладів дошкільної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728941/
10.32405/2308-3778-2021-25-2-113-126
 
Title Технологія педагогічного супроводу художньо-естетичного розвитку дітей раннього віку в умовах закладів дошкільної освіти
Technology of pedagogical support of artistic and aesthetic development of children of early age in the conditions of institutions of preschool education
 
Creator Рагозіна, Вікторія Валентинівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті презентовано технологію педагогічного супроводу художньо-естетичного розвитку дітей раннього віку в умовах освітнього процесу у закладах дошкільної освіти як систему взаємопов’язаних складових, що сприяють поетапному розгортанню процесу художньо-естетичного розвитку дитини раннього віку в художньо-естетичній діяльності. З огляду на пряму залежність фізичного, психічного і особистісного розвитку дітей раннього віку від дорослих і їх участі у життєдіяльності дитини, наголошено на необхідності такого підходу у навчанні дітей як педагогічний супровід, коли дитина виступає рівноцінним партнером вихователя, який створює умови для її розвитку в значущих для дитини видах діяльності на засадах партнерської взаємодії і співробітництва.
Означено педагогічні умови художньо-естетичного розвитку дітей раннього віку, зреалізовані технологією, що впроваджувалася у освітньому процесі закладів дошкільної освіти м. Суми і Сумської області (2020 –2021 р.р.) на підгрунті спеціально розроблених змісту, форм і методів роботи вихователів з дітьми раннього віку, спрямованих на розвиток їх художнього сприймання, виявлення естетичних емоцій у різновидах художньо-естетичної (образотворчої) діяльності.
Розкрито зміст роботи вихователів впродовж трьох етапів формувального експерименту. На підготовчо-організаційному етапі започатковано підготовку вихователів до роботи у групах раннього віку, з цим: вихователів ознайомлювали з сучасними науковими підходами щодо розвитку дитини раннього віку та перебігу образотворчої діяльності у цей віковий період, технологією художньо-естетичного розвитку дітей раннього віку та методиками, зокрема, сприймання і обговорення художніх творів, декоративної діяльності та іншими. Акцентовано увагу на переорганізацію розвивального середовища у групах раннього віку відповідно сучасних орієнтирів (маркування простору групи, звукових і візуальних сигналів та ін.), впровадження сучасного навчально-методичного забезпечення. З метою забезпечення системності і послідовності педагогічних впливів на технологічному етапі розроблено щомісячні карти супроводу образотворчої діяльності дітей раннього віку з домінантами формувальної роботи на кожний місяць, форматами активностей дітей впродовж дня. На результативному етапі виявлено позитивні зрушення на рівні всіх учасників освітнього процесу – дітей, вихователів і батьків.
The article deals with the technology of pedagogical support of artistic and aesthetic development of a child of early age in the educational process in institutions of preschool education as a system of interconnected components that contribute to the gradual development of the process of artistic and aesthetic development of the child of early age in art. There is a direct dependence of physical, mental and personal development of children of early age on adults and their participation in children’s lives, Therefore, the author emphasizes the need for a teaching approach as pedagogical support when the child is an equal partner of the educator, who creates conditions for children’s development in their significant activities based on partnership and cooperation.
The pedagogical conditions implemented by the technology implemented in the educational process of institutions of preschool education of Sumy city and Sumy region (2020-2021) are determined based on specially developed content, forms and methods of educators’ work with children of early age aimed at the development of their artistic perception, identification of aesthetic emotions in the varieties of artistic and aesthetic art.
The content of educators’ work during the three stages of the formative experiment is presented. At the preparatory-organizational stage, training of educators to work in groups of children of early age was initiated. To achieve that goal, educators were introduced to modern scientific approaches to the development of children of early age as well as the course of art and technology of artistic and aesthetic development of children, in particular, perception and discussion of works of art, etc. The attention is paid to the reorganization of the developmental environment in groups of early age according to current principles (labelling of the environment for children, sound and visual signals, etc.), the introduction of up-to-date educational and methodological support. At the technological stage, monthly maps of support of art activities of children of early age with the dominants of formative work for each month, formats of children’s activities during the day were developed in order to ensure the systematic and consistent pedagogical influence. At the productive stage, positive changes were evident in all participants of the educational process (children, educators and parents).
 
Publisher Інститут проблем виховання НАПН України
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728941/2/%D0%A0%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B7%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%86%D0%9F%D0%92_%D0%BA%D1%96%D0%BD%D1%86%D0%B5%D0%B2%D0%B0.pdf
- Рагозіна, Вікторія Валентинівна (orcid.org/0000-0002-1243-6069 <http://orcid.org/0000-0002-1243-6069>) (2021) Technology of pedagogical support of artistic and aesthetic development of children of early age in the conditions of institutions of preschool education Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 25. pp. 113-126.
10.32405/2308-3778-2021-25-2-113-126
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2308-3778-2021-25-2-113-126