Record Details

Telegram Messenger for Supporting Educational Process under the Conditions of Quarantine Restrictions

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729277/
http://icteri.org/icteri-2021/proceedings/volume-2/202110521.pdf
 
Title Telegram Messenger for Supporting Educational Process under the Conditions of Quarantine Restrictions
Telegram Messenger для підтримки навчального процесу в умовах карантинних обмежень
 
Creator Nosenko, Yuliya
Nosenko, Oleksandr
Shevchuk, Roman
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article is devoted to the problem of using Telegram messenger in the educational process in supporting the higher school under the conditions of forced quarantine restrictions due to the Covid-19 pandemic. Modern messengers (Telegram, Viber, Facebook Messenger, WhatsApp) are analyzed via pre-defined criteria (commerciality, functionality, architecture, security) and the range of indicators, the benefits of using Telegram messenger to support the educational process are outlined. The essence, benefits, and possibilities of using Telegram ChatBot are characterized. The main steps for creating Telegram ChatBot are described. Recommendations are provided to improve the pedagogical effect of using Tele-gram ChatBots. The analysis of results of educational interaction via Telegram messenger is presented (112 students’ survey, evaluation of learning outcomes in experiment (112 students) and control (110 students) groups). The empirical research has shown that Telegram messenger allowed supporting the educational process in the conditions of unexpected and forced quarantine restrictions, with no loss of qualitative indicators, achieving the pedagogical goals.
Стаття присвячена проблемі використання месенджера Telegram як засобу підтримки навчального процесі в умовах вимушених карантинних обмежень, зумовлених пандемією Covid-19. Проаналізовано сучасні месенджери(Telegram, Viber, Facebook Messenger, WhatsApp) за визначеними критеріями (комерційність, функціональність, архітектура, безпека) та показниками, означено переваги використання Telegram для підтримки навчального процесу. Характеризовано сутність, переваги та можливості використання Telegram Chatbot. Описано основні кроки для створення Telegram Chatbot. Надано рекомендації для покращення педагогічного ефекту використання Telegram Chatbot. Представлено аналіз результатів освітньої взаємодії з використанням месенджера Telegram (опитування студентів, оцінка результатів навчання експериментальної (112 студентів) та контрольної(110 студентів)груп. Емпіричне дослідження показало, що месенджер Telegram дозволив здійснити підтримку навчального процесу в умовах несподіваних та вимушених карантинних обмежень, без втрати якісних показників, із досягненням педагогічних цілей.
 
Publisher CEUR
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729277/1/paper_257.pdf
- Nosenko, Yuliya, Nosenko, Oleksandr and Shevchuk, Roman (2021) Telegram Messenger for Supporting Educational Process under the Conditions of Quarantine Restrictions ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (Kherson, Ukraine, September 28 - October 2, 2021). pp. 521-530.