Record Details

AR/VR у цифровому навчанні: вплив, можливості та пом’якшення ризиків

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729262/
 
Title AR/VR у цифровому навчанні: вплив, можливості та пом’якшення ризиків
AR/VR inDigitalLearning:Influence, OpportunitiesandRisks’Mitigation
 
Creator Буров, О.Ю.
Пінчук, О.П.
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
 
Description The paper discusses AR/VR/MR/XR technologies in learning namely their influence/ opportunity and risks’ mitigation. Main aspects are as follows: methodology (factors influencing a student’s cybersickness in AR/VR/MR/XR, the improved model of the cognitive activity in synthetic learning environment). It has been developed the technique and ICT to study psychophysiological changes in normal and stressed conditions. The experimentation results demon-strated that decrease in myocardial tension index under cognitive performance conditions in immersive activity over time of observation was more significant and this fact could be accounted in measurement of influence of the synthetic environment on students, as well as the technique to measure AR/VR/MR in-fluence. The technique proposed by the authors is based on modified ICT and used in previous research: to assess influence of AR/VR/MR/XR as changes of short cognitive/perceptual tests (3 minutes before the work and afterwards) with registration of physiological indices informative in our research.
У статті розглядаються технології AR/VR/MR/XR у навчанні, а саме їх вплив/можливості та зменшення ризиків. Основні аспекти: методологія (фактори, що впливають на кіберхворобу студента в AR/VR/MR/XR, вдосконалена модель пізнавальної діяльності в синтетичному навчальному середовищі). Розроблено методику та ІКТ для вивчення психофізіологічних змін у нормальних та стресових умовах. Результати експерименту продемонстрували, що зниження індексу напруженості міокарда в умовах когнітивної діяльності в імерсивній діяльності з плином часу спостереження було більш істотним і цей факт можна було врахувати при вимірюванні впливу синтетичного середовища на студентів, а також методиці вимірювання. Вплив AR/VR/MR. Запропонована авторами методика заснована на модифікованому ІКТ і використана в попередніх дослідженнях: для оцінки впливу AR/VR/MR/XR як зміни коротких когнітивних/перцептивних тестів (3 хвилини до роботи та після) з реєстрацією фізіологічних показників. інформативним у нашому дослідженні.
 
Publisher EasyChair
 
Date 2021
 
Type Other
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729262/1/EasyChair-Preprint-6047.pdf
- Буров, О.Ю. and Пінчук, О.П. (2021) AR/VR inDigitalLearning:Influence, OpportunitiesandRisks’Mitigation EasyChair, м. Київ, Україна.