Record Details

Current State and Development Trends of E-Learning in China

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729054/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4399
10.33407/itlt.v85i5.4399
 
Title Current State and Development Trends of E-Learning in China
Сучасний стан та тенденції розвитку електронного навчання в Китаї
 
Creator Osadcha, Kateryna P.
Osadchyi, Viacheslav V.
Spirin, Oleg
 
Subject 004 Computer science and technology. Computing. Data processing
37.09 Organization of instruction
 
Description The emergence of new e-learning technologies requires a rethinking of their implementation in higher education. To fill this gap, this study analyzes the experience of using and creating e-learning tools in Chinese higher education institutions over the past 5 years. The survey found that the most common educational technologies in Chinese higher education are blended learning, collaborative learning, modified classes, micro-learning and adaptive learning, as well as e-learning tools such as mobile technology and mass open online courses. A survey of university faculty and students explored the practicalities of using e-learning tools in Chinese higher education. The results of the analysis of 20 responses from teachers and 16 responses from undergraduate and postgraduate students showed the following: the teachers have the opportunity to organize e-learning at their university, blended learning is mainly implemented in the learning process, teachers are not limited in choosing e-learning tools: video tools, messengers, social networks and e-learning tools such as Articulate 360 and Adapt. It has been proven that video lectures with a higher level of teacher expression were better than those that had a normal level of teacher expression and only audio, in terms of improving the level of students’ emotional and learning satisfaction. Accordingly, the teacher's facial expression plays a key role in teaching students online. A number of tasks have been proposed that will contribute to the development of e-learning in Chinese higher education. The authors emphasize that in order to develop e-learning in Chinese higher education, it is necessary to pay attention to the following tasks: understanding and studying trends in the ICT development in education; targeting e-learning strategies at improving learning interests; constant monitoring and updating of software and hardware of higher educational institutions for introduction of new technologies in higher education; development and distribution of platforms with simple software interfaces for creating distance learning courses; development of information resources.
Поява нових технологій електронного навчання вимагає переосмислення їх впровадження у вищій освіті. Щоб заповнити цю прогалину, дослідження присвячено аналізу досвіду створення та використання засобів електронного навчання в закладах вищої освіти Китаю за останні 5 років. Опитування показало, що найпоширенішими освітніми технологіями у вищій школі Китаю є змішане навчання, спільне навчання, модифіковані класи, мікронавчання та адаптивне навчання, а також електронні засоби навчання, такі як мобільні технології та масові відкриті онлайн курси. Завдяки опитуванню викладачів університету та студентів досліджувались практичні можливості використання засобів електронного навчання в китайській вищій освіті. Результати аналізу відповідей викладачів та студентів науково-технічної освіти показали наступне: викладачі мають можливість організовувати електронне навчання у своєму університеті, змішане навчання в основному впроваджується в навчальний процес, викладачі не обмежуються вибором електронних інструментів навчання: відеоінструментів, месенджерів, соціальних мереж та інструментів електронного навчання, таких як Articulate 360 та Adapt. Доведено, що відеолекції з вищим рівнем висловлювання викладача були кращими за ті, що мали нормальний рівень висловлювання викладача та лише звук, з точки зору підвищення рівня вмотивованості студентів та рівня їх задоволення від навчання. Відповідно, вираз обличчя викладача відіграє ключову роль у навчанні учнів в Інтернеті. Запропоновано низку завдань, які сприятимуть розвитку електронного навчання в китайській вищій освіті. Автори наголошують, що для розвитку електронного навчання в китайській вищій школі необхідно звернути увагу на такі завдання: розуміння та вивчення китайськими вченими тенденцій розвитку ІКТ в освіті; стратегії вдосконалення електронного навчання повинні бути спрямовані на покращення навчальних інтересів; необхідний постійний моніторинг та оновлення програмного та апаратного забезпечення вищих навчальних закладів для впровадження нових технологій у вищій школі; розробка та розповсюдження платформ із простими програмними інтерфейсами для створення курсів дистанційного навчання; розвиток інформаційних ресурсів.
 
Publisher IITLT of the NAES of Ukraine
ІІТЗН НАПН України
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729054/1/Current%20state%20e-learning%20China.pdf
- Osadcha, Kateryna P. (orcid.org/0000-0003-0653-6423 <http://orcid.org/0000-0003-0653-6423>), Osadchyi, Viacheslav V. (orcid.org/0000-0001-5659-4774 <http://orcid.org/0000-0001-5659-4774>) and Spirin, Oleg (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) (2021) Current State and Development Trends of E-Learning in China Information Technologies and Learning Tools, 5 (85). pp. 208-227. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v85i5.4399
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v85i5.4399