Record Details

Реформування системи професійної підготовки вчителів у Туреччині

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728362/
http://ipood.com.ua/e-library/programi-i-zbirniki-materialiv/neperervna-pedagogichna-osvita-hh-stolittya-3152020/
 
Title Реформування системи професійної підготовки вчителів у Туреччині
Reforming of teacher professional training system in Turkey
 
Creator Постригач, Н.О.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автором з’ясовано, що у ході процесу реструктуризації системи професійної підготовки турецьких учителів спостерігалася тенденція до зростання рівня якості педагогічної освіти шляхом об'єднання усіх відділень педагогічної освіти у Факультет освіти; надання відповідальності за педагогічну освіту університетам; запровадження обов'язкової восьмирічної освіти; посилення співпраці між університетами, школами та Національним комітетом з підготовки вчителів; збільшення тривалості навчання на програмах педагогічної освіти конкретних предметних областей; стандартизація програм педагогічної освіти тощо. У подібній ситуації пошуку балансу та оптимальної відповідності між потребами та викликами сучасного суспільства знань перебуває сучасна педагогічна освіта в Україні, тому педагогічний досвід Туреччини може стати перспективним для окреслення можливостей адаптації позитивних ідей у процесі реформування вітчизняної системи професійної підготовки вчителів.
The author finds that in the process of restructuring the system of professional training of Turkish teachers there was a tendency to increase the level of quality pedagogical education by merging all departments of pedagogical education into the Faculty of Education; making universities responsible for teacher education; introduction of compulsory eight-year education; strengthening cooperation between universities, schools and the National Teacher Training Committee; increasing the duration of training in specific teacher education programs subject areas; standardization of teacher education programs, etc. Modern teacher education in Ukraine is in a similar situation of finding a balance and optimal correspondence between the needs and challenges of the modern knowledge society, so Turkey's pedagogical experience can be promising for outlining opportunities to adapt positive ideas in reforming the domestic teacher training system.
 
Publisher ТОВ «Талком»
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728362/1/%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A%20%D0%A0%D0%A3%D0%94%D0%9D%D0%98%D0%A6%D0%AC%D0%9A%D0%90%202020%2018.03.2020%20%D0%A1%D0%A3%D0%9F%D0%95%D0%A0-180-184.pdf
- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938 <http://orcid.org/0000-0002-5433-2938>) (2020) Reforming of teacher professional training system in Turkey In: Неперервна педагогічна освіта ХХІ століття: зб. матеріалів ХVІІ Міжнародних педагогічномистецьких читань пам’яті проф. О.П. Рудницької ТОВ «Талком», м. Київ, Україна, pp. 180-184.