Record Details

Сутність психологічного супроводу економічної соціалізації в освітньо-виховному процесі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728570/
https://lib.iitta.gov.ua/726054/
 
Title Сутність психологічного супроводу економічної соціалізації в освітньо-виховному процесі
The essence of psychological support of economic socialization in the educational process
 
Creator Зубіашвілі, І.К.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
 
Description У статті розглядаються сутність психологічного супроводу економічної соціалізації школярів в умовах модернізації системи освіти, що передбачає створення спеціальної програми для ефективності цього процесу. Обґрунтовується, що ключовим питанням психологічного супроводу є створення умов в соціально-педагогічному середовищі для максимального особистісного та інтелектуального розвитку учня. Об’єктом супроводу є освітній процес.
The article considers the essence of psychological support of economic socialization of schoolchildren in the conditions of education system modernization, which provides for the creation of a special program for the effectiveness of this process. It is substantiated that the creation of conditions in the social and pedagogical environment for maximum personal and intellectual development of the pupil is the key issue of psychological support. The object of support is the educational process.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2021
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728570/1/%D1%81%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85.%20%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%83.pdf
- Зубіашвілі, І.К. (orcid.org/0000-0003- 3642-8159 <http://orcid.org/0000-0003- 3642-8159>) (2021) The essence of psychological support of economic socialization in the educational process Psychological dimensions of personal interaction of subjects of educational space in the context of humanistic paradigm. pp. 113-121.