Record Details

Психологические подходы к проблеме преемственности и перспективности развития детей в период перехода от дошкольного к младшему школьному возрасту

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728561/
 
Title Психологические подходы к проблеме преемственности и перспективности развития детей в период перехода от дошкольного к младшему школьному возрасту
Психологічні підходи до проблеми наступності та перспективності розвитку дітей у період переходу від дошкільного до молодшого шкільного віку
Psychological approaches to the problem of continuity and prospects of development of children during the transition from preschool to primary school age
 
Creator Дзюбко, Л.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Стаття присвячена психологічним аспектам наступності та перспективності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Ця тема розглянута у двох площинах: дано психологічний аналіз перехідного періоду від дошкільного до молодшого шкільного віку і цей перехідний період описаний з позицій наступності та перспективності розвитку особистості дитини. Розглянуто сутність наступності у навчально-виховному процесі дошкільнят та молодших школярів. Подано вимоги до реалізації психолого-педагогічних умов розвитку дітей у період переходу від дошкільного до молодшого шкільного віку.
Статья посвящена психологическим аспектам преемственности и перспективности детей дошкольного и младшего школьного возраста. Данная тема рассмотрена в двух плоскостях: дан психологический анализ переходного периода от дошкольного к младшему школьному возрасту и этот переходной период описан с позиций преемственности и перспективности в развитии личности ребенка. Рассмотрена сущность преемственности в учебно-воспитательном процессе дошкольников и младших школьников. Представлены требования к реализации психолого-педагогических условий развития детей в период перехода от дошкольного к младшему школьному возрасту.
The article is devoted to the psychological aspects of the continuity and prospects of children of preschool and primary school age. This topic is considered in two dimensions: a psychological analysis of the transition period from preschool to primary school age is given, and this transition period is described from the standpoint of continuity and prospects in the development of the child's personality. The essence of continuity in the educational process of preschoolers and younger students is considered. The requirements for the implementation of psychological and pedagogical conditions for the development of children during the transition from preschool to primary school age are presented.
 
Publisher «Қыздар университеті» баспасы
 
Date 2021
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728561/1/%D0%94%D0%B7%D1%8E%D0%B1%D0%BA%D0%BE_%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B5%D0%BC%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%8F.pdf
- Дзюбко, Л.В. (orcid.org/0000-0002-1972-3482 <http://orcid.org/0000-0002-1972-3482>) (2021) Psychological approaches to the problem of continuity and prospects of development of children during the transition from preschool to primary school age Modern trends in science and education: materials of the international scientific and practical online conference (April 23, 2021, Almaty). pp. 212-215.