Record Details

Методична система професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників з елементами дуальної форми навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728518/
 
Title Методична система професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників з елементами дуальної форми навчання
A methodical system of professional training for future skills workers with elements of dual education
 
Creator Кулалаєва, Наталя Валеріївна
Гайдук, О.В.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Актуальність: необхідність усвідомлення кожним важливості реалізації стратегії збалансованого розвитку суспільства, одним із інструментів якої є дуальна форма здобуття освіти, зумовлює її цілеспрямовану організа-цію в закладах професійної (професійно-технічної) освіти (далі – П(ПТ)О) та доцільність і своєчасність розро-блення науково обґрунтованої методичної системи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників з елементами дуальної форми навчання.
Мета: розгляд суті та структури методичної системи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих
робітників з елементами дуальної форми навчання, змістового наповнення її складників для успішного й ефек-тивного впровадження цієї системи в закладах П(ПТ)О.
Методи: теоретичні (аналіз, синтез – для визначення та обґрунтування складників методичної системи
професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників з елементами дуальної форми навчання; узагаль-нення – для формулювання висновків дослідження; моделювання – для визначення взаємозв’язків між склад-никами системи); емпіричні (праксиметричні (вивчення та аналіз педагогічного досвіду, робочих планів, про-грам підготовки майбутніх кваліфікованих робітників за дуальною формою навчання – для виявлення особли-востей освітнього процесу закладів П(ПТ)О в умовах дуальної форми навчання); опитувально-діагностичні (бе-сіди з педагогічними працівниками закладів професійної освіти та роботодавцями – для визначення змістового
наповнення складників методичної системи професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників з еле-ментами дуальної форми навчання).
Результати: розроблено методичну систему професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників
з елементами дуальної форми навчання, що є динамічною відкритою системою й охоплює взаємопов’язані скла-дники (учні, педагогічні працівники, соціальні партнери, цілі, зміст, засоби педагогічної взаємодії, діагносту-вання й оцінювання, перспективні можливості для оновлення методичної системи).
Висновки. Визначені структурні складники запропонованої методичної системи уможливлюють її життє-вий цикл та подальші трансформації. Упровадження розробленої методичної системи професійної підготовки
майбутніх кваліфікованих робітників з елементами дуальної форми навчання в закладах П(ПТ)О сприятиме:
успішному запровадженню дуальної форми навчання; чіткому усвідомленню всіма суб’єктами освітнього про-цесу суті, змісту та особливостей професійної підготовки кваліфікованих робітників в умовах дуальної форми
навчання, а також узгодженості їхніх дій; підвищенню рівня професійних компетентностей здобувачів освіти,
необхідних для діяльності за фахом, їхньої конкурентоздатності на ринку праці та скороченню періоду адаптації випускників цих закладів на першому робочому місці.
Relevance: It is indeed essential to realize the importance of implementing strategies for sustainable development
of the society, one of which is dual education. In turn, it will contribute to the effective organization of such education in professional (vocational) education schools (hereinafter “P(V)E schools”), as well as to timely development of a scientifically justified methodical system of professional training for future skilled workers with its elements.
The article aims 1) to consider the essence and structure of such a methodical system of professional training for
future skilled workers with elements of dual education, 2) clarify the content of its components for a successful and
effective implementation of this system in P(V)E schools.
Research methods are the following: analysis and synthesis  to identify and justify the components of the methodical system of professional training for future skilled workers with elements of dual education; generalization  to formulate conclusions; modelling  to determine the relationships between the system’s components; empirical methods,
including praximetric (a study and analysis of pedagogical experience, curricula, training programmes for future skilled
workers within dual education)  to describe the educational process (in the form of dual education) in P(V)E schools;
interrogatory-diagnostic (interviews with the teaching staff of P(V)E schools and employers)  to clarify the content of
the methodical system of professional training for future skilled workers with elements of dual education).
Results: the article presents the author’s methodical system of professional training for future skilled workers with
elements of dual education. It is viewed as an open system that consists of certain interrelated components (students,
teachers, social partners, goals, content, pedagogical interaction tools, diagnostics and assessment, promising opportunities for updates in the methodical system).
Conclusions. The identified structural components of the author’s methodical system enable its life cycle and further transformations. Below are the expected positive results of its implementation in P(V)E schools: the successful
introduction of dual education; clear awareness of the essence, content and characteristics of professional training for skilled workers under dual education by all actors in the educational process, as well as the consistency of their actions;
the enhancement of students’ professional competencies and competitiveness in the labour market; the shortening of
graduates’ adaptation period in their first employment.
 
Publisher ІПТО НАПН України
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728518/1/%D0%9A%D1%83%D0%BB%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D1%94%D0%B2%D0%B0%2B26.07_%D1%83%D0%BA%D1%80.pdf
- Кулалаєва, Наталя Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8613-1495 <http://orcid.org/0000-0002-8613-1495>) and Гайдук, О.В. (orcid.org/0000-0002- 2290-6669 <http://orcid.org/0000-0002- 2290-6669>) (2021) A methodical system of professional training for future skills workers with elements of dual education Професійна педагогіка, 1 (22). pp. 96-103. ISSN 2707-3092