Record Details

Психологічні виміри особистісної взаємодії cуб’єктів освітнього простору: збірник матеріалів наукових доповідей круглого столу з міжнародною участю, присвяченого творчій спадщині І. О. Синиці (м. Київ, 4 листопада 2021 року)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728505/
 
Title Психологічні виміри особистісної взаємодії cуб’єктів освітнього простору: збірник матеріалів наукових доповідей круглого столу з міжнародною участю, присвяченого творчій спадщині І. О. Синиці (м. Київ, 4 листопада 2021 року)
Психологические аспекты личностного взаимодействия субъектов образовательного пространства: сборник материалов научных докладов круглого стола с международным участием, посвященного творческому наследию И. А. Синицы (г. Киев, 4 ноября 2021 года)
Psychological aspects of personal interaction of subjects of the educational space: a collection of materials of scientific reports of a round table with international participation, dedicated to the creative heritage of I. A. Sinitsa (Kiev, November 4)
 
Creator Інститут психології імені Г.С.Костюка, НАПН України
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description До збірника наукових праць увійшли матеріали наукових доповідей круглого столу «Психологічні виміри особистісної взаємодії cуб’єктів освітнього простору», присвяченого творчій спадщині І. О. Синиці (м. Київ, 4 листопада 2021 року). У науковому заході взяли участь психологи з України та Республіки Узбекистан: науковці, викладачі, практики, студенти психолого-педагогічних спеціальностей. Були обговорені теоретичні проблеми та прикладні завдання психологічного супроводу взаємодії учасників освітнього простору, зокрема розглянуто питання психологічного аналізу (експертизи) складових взаємодії у навчально-виховному процесі, психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Була приділена увага новітнім реаліям сьогодення – особливостям впливу дистанційної (змішаної) форми освіти на якість спілкування, ефективності взаємодії під час навчально-освітньої діяльності. Представлено теоретичні розробки і практичні здобутки формування компетентностей конкурентоздатної особистості в умовах інноваційної діяльності.
Збірник адресований фахівцям-психологам науковцям та практикам, викладачам закладів вищої освіти, педагогам та вихователям, аспірантам та студентам, усім, хто цікавиться проблемами сучасної розвивальної освіти.
Матеріали опубліковано в авторській редакції. Відповідальність за достовірність викладеного матеріалу та належність його автору, за правильне цитування джерел та посилання на них покладено на авторів статей. Думки авторів можуть не збігатися з позицією редколегії.
В сборник научных работ вошли материалы научных докладов круглого стола «Психологические аспекты личностного взаимодействия субъектов образовательного пространства», посвященного творческому наследию И. А. Синицы (г. Киев, 4 ноября 2021 года). В научном мероприятии приняли участие психологи из Украины и Республики Узбекистан: ученые, преподаватели, практики, студенты психолого-педагогических специальностей. Были обсуждены теоретические проблемы и прикладные задачи психологического сопровождения взаимодействия участников образовательного пространства, в частности, рассмотрены вопросы психологического анализа (экспертизы) составляющих взаимодействия в учебно-воспитательном процессе, психолого-педагогического сопровождения детей с особыми образовательными потребностями. Было уделено внимание новейшим реалиям нашего времени – особенностям влияния дистанционной (смешанной) формы образования на качество общения, эффективности взаимодействия во время учебно-образовательной деятельности. Представлены теоретические разработки и практические достижения формирования компетентностей конкурентоспособной личности в условиях инновационной деятельности.
Сборник адресован специалистам-психологам научным работникам и практикам, преподавателям высшего образования, педагогам и воспитателям, аспирантам и студентам, всем, кто интересуется проблемами современного развивающего образования.
Материалы опубликованы в авторской редакции. Ответственность за достоверность изложенного материала и принадлежность его автору, за правильное цитирование источников и ссылки на них возложена на авторов статей. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редколлегии.
The collection of scientific works includes materials of scientific reports of the round table "Psychological dimensions of personal interaction of subjects of educational space", dedicated to the creative heritage of IO Sinitsa (Kyiv, November 4, 2021). The scientific event was attended by psychologists from Ukraine and the Republic of Uzbekistan: scientists, teachers, practitioners, students of psychological and pedagogical specialties. Theoretical problems and applied tasks of psychological support of interaction of participants of educational space were discussed, in particular the issues of psychological analysis (examination) of components of interaction in educational process, psychological and pedagogical support of children with special educational needs were considered. Attention was paid to the latest realities of today - the peculiarities of the impact of distance (mixed) form of education on the quality of communication, the effectiveness of interaction during educational activities. Theoretical developments and practical achievements of formation of competencies of the competitive personality in the conditions of innovative activity are presented.
The collection is addressed to psychologists, scientists and practitioners, teachers of higher education institutions, teachers and educators, graduate students and students, all who are interested in the problems of modern developmental education.
Materials are published in the author's edition. The responsibility for the accuracy of the presented material and its belonging to the author, for the correct citation of sources and references to them rests with the authors of the articles. The opinions of the authors may not coincide with the position of the editorial board.
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
 
Date 2021
 
Type Book
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728505/1/%D0%92%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%8F%20c%D1%83%D0%B1%E2%80%99%D1%94%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%83_%D0%A1%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F_2021%D1%80..pdf
Інститут психології імені Г.С.Костюка, НАПН України (2021) Psychological aspects of personal interaction of subjects of the educational space: a collection of materials of scientific reports of a round table with international participation, dedicated to the creative heritage of I. A. Sinitsa (Kiev, November 4) Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7745-08-1