Формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725926/
УДК 377.031.04:004 В18 |
|
Title |
Формування готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності
Formation of readiness of future technicians-programmers for professional activity |
|
Creator |
Варава, Ірина Павлівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
|
|
Description |
У навчальному посібнику запропоновано авторську методику підвищення готовності майбутніх техніків-програмістів до професійної діяльності. Особливий акцент було зроблено на розвитку емоційно-вольових якостей учнів, збільшенню їх мотивації до навчання, розвитку вмінь комунікації та ін. У першому розділі посібника наведено ряд тренінгів та вправ, що сприяють розвитку особистих якостей студентів, розвиток яких сприятиме успішності майбутніх фахівців. Наведена методика містить тренінги з розвитку сензитивності, асертивності, комунікативності тощо. Запропоновано орієнтовну тематику студентських проєктів та описується технологія роботи із ними. Другий розділ присвячено оцінюванню стану професійної готовності майбутніх техніків-програмістів. Книгу адресовано викладачам та здобувачам фахової передвищої та вищої освіти зі спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення» галузі знань 12 «Інформаційні технології», спеціалізації «Розробка програмного забезпечення». The textbook offers an author's method of increasing the readiness of future programmers for professional activities. Particular emphasis was placed on the development of emotional and volitional qualities of students, increasing their motivation to learn, the development of communication skills etc. The first section of the manual contains a number of trainings and exercises that promote the development of personal qualities of students, the development of which will contribute to the success of future professionals. The given technique contains trainings on development of sensitivity, assertiveness, communicativeness, etc. Suggested approximate topics of student projects and describes the technology of working with them. The second section is devoted to assessing the state of professional readiness of future programmers. The book is addressed to teachers and applicants for professional higher and higher education in the specialty 121 "Software Engineering" in the field of knowledge 12 "Information Technology", specialization "Software Development". |
|
Publisher |
МП Леся
— |
|
Date |
2019-11-25
|
|
Type |
Book
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725926/3/%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%93%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%9C%D0%90%D0%99%D0%91%D0%A3%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%A5%20%D0%A2%D0%95%D0%A5%D0%9D%D0%86%D0%9A%D0%86%D0%92_10_06%20%281%29.pdf
Варава, Ірина Павлівна (orcid.org/0000-0001-5168-2775 <http://orcid.org/0000-0001-5168-2775>) (2019) Formation of readiness of future technicians-programmers for professional activity , м. Київ, Україна, pp. 1-94. ISBN 978-966-2526-00-0 УДК 377.031.04:004 В18 |
|