Record Details

Implementation of E-assessment in Higher Education

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727256/
http://ceur-ws.org/Vol-2732
 
Title Implementation of E-assessment in Higher Education
Впровадження електронного оцінювання у вищій школі
 
Creator Shalatska, Hanna M.
Zotova-Sadylo, Olena Y.
Makarenko, Olexandr Y.
Dzevytska, Larysa S.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of the study is to develop the methodical recommendations for test-designers to cope with challenges of organizing on-line assessment process. In order to achieve this goal we have to reveal the strengths and weak-
nesses of e-assessment activities based on analysis of the universities practice.
To find out students’ attitude to the issue of the study we have drawn up the questionnaire. The survey results confirm that e-assessment is rated as priority activity by learners thanks to individual approach to teaching/learning process,
easily accessible and fast feedback, as well as interactive methods of implementation. Reviewing practical experience of Kryvyi Rih National University (KNU) and Donetsk Law Institute of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine (DLI) and summarizing statistical data of the survey we have developed methodical support for designing e-assessment activities which involves: to determine intended recipients and the purpose of testing; select appropriate instruments and e-platform; specify forms of feedback; clarify the tasks; provide knowledge base for operating e-tests etc. Despite plenty of studies in this domain the test-design-
ers and test-takers face to typical difficulties while operating e-assessment, and there is lack of research providing methodical practicalities in this field. To ad-
dress learners’ and lecturers’ needs we have developed the methodical recommendations, which might be used in the drafting of e-assessment tests for students of different specialisms.
Метою дослідження є розробка методичних рекомендацій
розробників тестів для вирішення проблем організації процесу оцінювання в режимі он-лайн. Для досягнення цієї мети ми повинні розкрити сильні та слабкі сторони діяльності електронного оцінювання на основі аналізу практики університетів. Щоб з’ясувати ставлення учнів до проблеми дослідження, ми склали анкету. Результати опитування підтверджують, що електронне оцінювання оцінюється як пріоритетна діяльність учнів завдяки індивідуальному підходу до процесу навчання/навчання, легкодоступному та швидкому зворотньому зв’язку, а також інтерактивним методам впровадження. Переглядаючи практичний досвід Криворізького національного університету (КНУ) та Донецького юридичного інституту Міністерства внутрішніх справ України (DLI) та узагальнюючи статистичні дані опитування, ми розробили методичну підтримку для планування діяльності з електронного оцінювання, яка передбачає: визначення одержувачі та мета тестування; вибрати відповідні інструменти та електронну платформу; вказати форми зворотного зв'язку; уточнити завдання; забезпечують базу знань для роботи з електронними тестами тощо. Незважаючи на велику кількість досліджень у цій галузі, розробники тестів та учасники тестування стикаються з типовими труднощами під час роботи з електронним оцінюванням, і бракує досліджень, що забезпечують методичні практичні прийоми у цій галузі. Для задоволення потреб учнів та викладачів ми розробили методичні рекомендації, які можуть бути використані при складанні тестів електронного оцінювання для студентів різних спеціальностей.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727256/1/20201172.pdf
- Shalatska, Hanna M. (orcid.org/0000-0002-1231-8847 <http://orcid.org/0000-0002-1231-8847>), Zotova-Sadylo, Olena Y. (orcid.org/0000-0002-9474-016X <http://orcid.org/0000-0002-9474-016X>), Makarenko, Olexandr Y. (orcid.org/0000-0002-3020-0658 <http://orcid.org/0000-0002-3020-0658>) and Dzevytska, Larysa S. (orcid.org/0000-0002-9093-7635 <http://orcid.org/0000-0002-9093-7635>) (2020) Implementation of E-assessment in Higher Education Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops Kharkiv, Ukraine, October 06-10, 2020, 2732. pp. 1172-1186. ISSN 1613-0073