Record Details

Demand and Learning Environment to Provide English-Language Learning at Technical Universities in Ukraine

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727254/
http://ceur-ws.org/Vol-2732/
 
Title Demand and Learning Environment to Provide English-Language Learning at Technical Universities in Ukraine
Попит та навчальне середовище для забезпечення англомовного навчання в технічних університетах України
 
Creator Konovalenko, Yurii
Garkavenko, Svitlana
Derkach, Tetiana
Morgulets, Oksana
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
81 Linguistics and languages
 
Description The paper aimed to study the readiness of the existing e-learning environment for the organisation of English-language learning among Ukrainian and international students on the example of a technical university in Ukraine. The need for English-language training was explored by interviewing students with keen interest, level of English proficiency, motivation, preferred forms of learning, and a willingness to incur additional costs for such learning.
About two-thirds of those surveyed showed interest in English-language education. About one-third of the students surveyed have the necessary level of preparation and are also prepared for additional financial expenses. About one-
third of the students may also join English-language studies if they fulfil specific prerequisites. Expected employment progress is the primary motivation for joining the English-language program. The readiness of the existing learning
environment was tested by analysing the organisation of access to English- language teaching materials, assessing the demand for different electronic resources, as well as the ability to take into account the learning styles of
potential Ukrainian and international students in the educational process.
Документ мав на меті вивчити готовність існуючого середовища електронного навчання до організації англомовного навчання серед українських та іноземних студентів на прикладі технічного університету в Україні. Необхідність навчання англійською мовою була досліджена шляхом опитування студентів з високим інтересом, рівнем володіння англійською мовою, мотивацією, бажаними формами навчання та готовністю нести додаткові витрати на таке навчання. Близько двох третин опитаних виявили інтерес до англомовної освіти. Близько третини опитаних студентів мають необхідний рівень підготовки, а також готові до додаткових фінансових витрат. Близько третини студентів також можуть приєднатися до вивчення англійської мови, якщо вони виконують певні передумови. Очікуваний прогрес у працевлаштуванні є основною мотивацією для вступу до англомовної програми. Готовність існуючого навчального середовища перевіряли шляхом аналізу організації доступу до англомовних навчальних матеріалів, оцінки попиту на різні електронні ресурси, а також здатності враховувати стилі навчання потенційних українських та іноземних студентів навчальний процес.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727254/1/20200996.pdf
- Konovalenko, Yurii (orcid.org/0000-0001-7548-5872 <http://orcid.org/0000-0001-7548-5872>), Garkavenko, Svitlana (orcid.org/0000-0002-4504-474X <http://orcid.org/0000-0002-4504-474X>), Derkach, Tetiana (orcid.org/0000-0003-1087-8274 <http://orcid.org/0000-0003-1087-8274>) and Morgulets, Oksana (orcid.org/0000-0001-6530-1478 <http://orcid.org/0000-0001-6530-1478>) (2020) Demand and Learning Environment to Provide English-Language Learning at Technical Universities in Ukraine Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops Kharkiv, Ukraine, October 06-10, 2020, 2732. pp. 996-1011. ISSN 1613-0073