Record Details

The Use of ICT in the Flip Teaching of Future Mathematics Teachers

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727247/
http://ceur-ws.org/Vol-2732/
 
Title The Use of ICT in the Flip Teaching of Future Mathematics Teachers
Використання ІКТ у "перевернутому" навчанні майбутніх учителів математики
 
Creator Hodovaniuk, Tetiana
Makhometa, Tetiana
Tiahai, Irina
Medvedieva, M. O.
Pryshchepa, Svitlana
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
51 Mathematics
 
Description The article highlights possibilities of ICT in the implementation of the “flipped learning” technology in the professional training of future mathematics teachers. Flipped learning technology has been analyzed as a mixed
learning model that has a different look at the organization of the educational process. The model of realization of “flipped learning” using ICT while studying the topic “Functions” in the course “Elementary mathematics” is developed.
Given examples of the use of interactive learning technologies based on the use of modern information and communication technologies, including cloud and
mobile. The lesson scheme of training on the technology “flipped learning” is described in detail using the system of Moodle, a shared virtual board, the use of QR codes during interactive technology “Bingo”. The peculiarities of using the Mentimeter online resource to conduct student surveys during reflection are disclosed. The results of student survey are analyzed and presented regarding
the expediency of using this technology in future professional activity. It is established that the use of innovative teaching technologies in the process of pro-
fessional training of future mathematics teachers contributes to the students’ awareness of the need to create and use of educational areas, which should become a powerful tool for students to develop critical thinking, self-disclosure of creative abilities, research skills, self-knowledge.
У статті висвітлено можливості ІКТ у впровадженні
технологія «перевернутого навчання» у професійній підготовці майбутніх учителів математики. Перевернута технологія навчання аналізується як змішана модель навчання, яка по -іншому дивиться на організацію навчального процесу. Розроблено модель реалізації “перевернутого навчання” з використанням ІКТ під час вивчення теми “Функції” у курсі “Елементарна математика”. Наведені приклади використання інтерактивних технологій навчання, заснованих на використанні сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, у тому числі хмарних та мобільних. Схема заняття з технології «перевернуте навчання» детально описана за допомогою системи Moodle, спільної віртуальної дошки, використання QR -кодів під час інтерактивної технології «Бінго». Розкрито особливості використання онлайн -ресурсу Mentimeter для проведення опитувань студентів під час роздумів. Проаналізовано та представлено результати опитування студентів щодо доцільності використання цієї технології у майбутній професійній діяльності. Встановлено, що використання інноваційних технологій навчання у процесі професійної підготовки майбутніх учителів математики сприяє усвідомленню учнями необхідності створення та використання освітніх сфер, які мають стати потужним інструментом для розвитку критичного мислення учнів, саморозкриття творчих здібностей, дослідницьких умінь, самопізнання.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727247/1/20200709.pdf
- Hodovaniuk, Tetiana (orcid.org/0000-0002-7087-7102 <http://orcid.org/0000-0002-7087-7102>), Makhometa, Tetiana (orcid.org/0000-0003-4825-4707 <http://orcid.org/0000-0003-4825-4707>), Tiahai, Irina (orcid.org/0000-0002-4360-7553 <http://orcid.org/0000-0002-4360-7553>), Medvedieva, M. O. (orcid.org/0000-0001-9330-5185 <http://orcid.org/0000-0001-9330-5185>) and Pryshchepa, Svitlana (orcid.org/0000-0003-3483-1112 <http://orcid.org/0000-0003-3483-1112>) (2020) The Use of ICT in the Flip Teaching of Future Mathematics Teachers Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops Kharkiv, Ukraine, October 06-10, 2020, 2732. pp. 709-720. ISSN 1613-0073