Record Details

Роль цифрових технологій у формуванні почуття власності молодого вченого

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728784/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4533
10.33407/itlt.v85i5.4533
 
Title Роль цифрових технологій у формуванні почуття власності молодого вченого
The role of digital technologies in formation of a young scientist’s sense of ownership
 
Creator Губеладзе, Ірина Гурамівна
Яцишин, А.В.
Сухіх, А.С.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
 
Description Застосування цифрових технологій суттєво змінило специфіку науково-дослідної діяльності. Підвищення власної цифрової компетентності є важливим для наукових і науково-педагогічних працівників, аспірантів та докторантів, оскільки саме вони здійснюють наукові дослідження і популяризують науку серед широкої громадськості. Нині цифрові технології є ефективним засобом не тільки для проведення, представлення і впровадження результатів наукових досліджень у практику, а й для формування у молодого вченого відчуття спільності з науковою спільнотою своєї установи, країни і світу загалом, почуття власності та створення власного наукового продукту. Під почуттям власності ми розуміємо суб’єктивне емоційне переживання людини щодо належності їй певних об’єктів власності, що відображає зміст та значення, яке мають для неї реальні або абстрактні, конкретні або узагальнені об’єкти власності, тобто все те, що може назвати своїм («мою установу», «моє робоче місце», «моя наукова праця», «мої матеріали»). Представлено результати емпіричного дослідження, які підтвердили позитивний взаємозв’язок між рівнем прояву почуття власності, рівнем задоволеності науковою діяльністю, психологічним благополуччям і відчуттям ефективності й потрібності власної наукової діяльності. Розроблено рекомендації для формування почуття власності серед аспірантів і молодих учених і посилення його із застосуванням цифрових технологій. Запропоновано та обґрунтовано перелік цифрових технології, що доцільно застосовувати для формування почуття власності молодих учених, зокрема сайт установи, сторінки в соціальних мережах: Facebook, Instagram, канал YouTube, е-пошта, Google Форм, Telegram, Viber, Google Meet, Zoom, Microsoft Teams та ін. Наголошено на важливості застосування цифрових технологій для формування почуття власності аспірантів і молодих учених. Визначено, що створення системи соціально-психологічного супроводу аспіранта і молодого ученого для входження в наукове середовище позитивно позначиться на рівні психологічного благополуччя молодих дослідників та на забезпеченні можливостей побудови ними успішної наукової кар’єри та підвищенні відчуття життєвої успішності.
The use of digital technologies has significantly changed the specifics of research. They are effective not only for conducting, presenting and implementing research results, but also for forming a young scientist’s sense of belongingness and ownership in relation to the scientific community of the institution, country and the world as a whole, as well as creating his own scientific product. The sense of ownership we understand as a person's subjective emotional experience of belonging to certain targets of ownership, which reflects the meaning and significance that has for him real or abstract, specific or generalized targets of ownership, that is, everything that can be called like his (for example, "my institution", "my workplace", "my scientific work", "my materials"). The results of empirical research are presented, which confirmed the positive relationship among the level of expression of ownership, the level of satisfaction with scientific activities, psychological well-being and a sense of efficiency and the need for their own scientific activities. The list of digital technologies is proposed and substantiated, which should be used to form a sense of ownership of young scientists, in particular, a site of the institution, pages in social networks: Facebook, Instagram, YouTube channel, e-mail, Google Forms, Telegram, Viber, Google Meet, Zoom, Microsoft Teams, etc. The importance of using digital technologies to form a sense of ownership of graduate students and young scientists is emphasized. It is determined that the creation of a system of socio-psychological support for graduate students and young scientists to enter the scientific environment will have a positive impact on the level of psychological well-being of young researchers and provide opportunities for them to build successful scientific careers and increase success.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання
Institute of Information Technologies and Learning Tools
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728784/1/4533-%205.pdf
- Губеладзе, Ірина Гурамівна (orcid.org/0000-0001-8023-6408 <http://orcid.org/0000-0001-8023-6408>), Яцишин, А.В. (orcid.org/0000-0001-8011-5956 <http://orcid.org/0000-0001-8011-5956>) and Сухіх, А.С. (orcid.org/0000-0001-8186-1715 <http://orcid.org/0000-0001-8186-1715>) (2021) The role of digital technologies in formation of a young scientist’s sense of ownership Information Technologies and Learning Tools, 5 (85). pp. 360-383. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v85i5.4533
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v85i5.4533