Record Details

Використання електронних систем відкритого доступу у процесі навчання і професійного розвитку вчителів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728322/
 
Title Використання електронних систем відкритого доступу у процесі навчання і професійного розвитку вчителів
Use of electronic open access systems in the teaching and professional development of teachers
 
Creator Лупаренко, Л. А.
 
Subject 004.78 Online computing systems for specific use
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Актуальність теми дослідження. Особливої актуальності в наш час набуває впровадження принципів відкритої науки у закладах середньої освіти, що вимагає модернізації навчального процесу та приведення його у відповідність сучасним досягненням науково-технічного прогресу. Використання вчителями електронних систем відкритого доступу у шкільній практиці потенційно може інтенсифікувати процеси проведення наукових досліджень у ході навчання окремих шкільних предметів, що урізноманітнить процес навчання і призведе до підвищення рівня його академічності.
Постановка проблеми. Нині постає необхідність в уточненні підходів, моделей, методів і методик використання електронних систем відкритого доступу, дослідженні можливих шляхів їх впровадження в процес навчання і професійного розвитку вчителів та проведення з їх застосуванням теоретичних і експериментальних досліджень в закладах середньої освіти.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Теоретико-методологічним засадам проектування інформаційно-освітнього середовища відкритої освіти присвячені праці В. Ю. Бикова, М. І. Жалдака, А. Ф. Манако, Л. Ф. Панченко, С. О. Семерікова, О. В. Співаковського та ін. О. М. Спіріним, С. М. Івановою, А. В. Яцишин та ін. ґрунтовно досліджено клас відкритих електронних науково-освітніх систем, що забезпечують інформаційну підтримку освіти й науки та дозволяють здійснювати пошук і опрацювання емпіричних наукових даних, публікацію й індексування повних текстів наукових матеріалів; оцінювання публікаційної активності дослідників та рівня ефективності їх наукової діяльності.
Постановка завдання. Описати методику використання електронних систем відкритого доступу у процесі навчання і професійного розвитку вчителів.
Виклад основного матеріалу. У дослідженні ґрунтовно описано мету (розвиток ІКТ-компетентності вчителів щодо використання електронних систем відкритого доступу), змістові лінії (теоретичні та практичні аспекти), форми (тренінги, семінари, вебінари, дистанційні навчальні курси, лекції, практичні заняття, індивідуальна і самостійна робота, консультування та ін.), методи (організації навчально-пізнавальної діяльності, стимулювання і мотивації, контролю) та засоби (навчально-методичні матеріали, технічні засоби навчання і конкретні електронні системи відкритого доступу), що доцільно застосовувати у процесі навчання вчителів.
Висновки. Використання електронних систем відкритого доступу дозволить додати у навчальний процес закладів середньої освіти наукову складову. Передбачається, що підвищення рівня ІКТ-компетентності педагогічних кадрів за допомогою запропонованої методики не лише позитивно вплине на організацію і проведення наукових досліджень учасниками навчального процесу, а й покращить процеси оприлюднення, поширення та обміну отриманими результатами у науково-інформаційному просторі.
Urgency of the research. Particularly relevant today is the introduction of the principles of open science in secondary education, which requires modernization of the educational process and bringing it into line with modern achievements of scientific and technological progress. The use of open access systems by teachers in school practice can potentially intensify research processes in individual school subjects, which will diversify the learning process and lead to an increase in its academic level.
Target setting. Currently there is a need to clarify the approaches, models, methods and techniques of using electronic open access systems, to study possible ways of their implementation in the process of teaching and professional development of teachers as well as conducting theoretical and experimental research in secondary education.
Actual scientific researches and issues analysis. Scientific works of V. Yu. Bykov, M. I. Zhaldak, A. F. Manako, L. F. Panchenko, S. O. Semerikov, O. V. Spivakovsky, etc. are devoted to the theoretical and methodological principles of designing the information and educational environment of open education. O. M. Spirin, S. M. Ivanova, A. V. Yatsyshyn, etc. describe the class of open electronic scientific and educational systems that provide information support for education and science, as well as allow the search and processing of empirical scientific data, publication and indexing of full texts of scientific materials; evaluation of the publishing activity of researchers and the level of efficiency of their scientific activity.
The research objective. Describe the method of using electronic open access systems in the process of teaching and professional development of teachers.
The statement of basic materials. The study describes the purpose (development of ICT competence of teachers in the use of electronic open access systems), content lines (theoretical and practical aspects), forms (trainings, seminars, webinars, distance learning courses, lectures, practical classes, individual and independent work, counseling etc.), methods (organization of educational and cognitive activities, stimulation and motivation, control) and tools (teaching materials, technical learning tools and specific electronic systems of open access), which should be used in the process of teacher training.
Conclusions. The use of electronic open access systems will add a scientific component to the educational process of secondary education institutions. Improving the level of ICT competence of teachers with the help of the proposed methodology will not only have a positive impact on the organization and conduct of research by participants in the educational process, but also improve the publication, dissemination and exchange of results in the scientific and information space.
 
Publisher Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова
National Pedagogical Dragomanov University
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728322/1/%2B%2B%D0%9B%D1%83%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_red.pdf
- Лупаренко, Л. А. (orcid.org/0000-0002-4500-3155 <http://orcid.org/0000-0002-4500-3155>) (2021) Use of electronic open access systems in the teaching and professional development of teachers Educational Discourse, 10. p. 15. ISSN 2522-9699 (In Press)