Record Details

Цифрова компетентність освітян – запорука рівного доступу до якісної освіти. За результатами всеукраїнського науково-практичного семінару «Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2021

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728733/
https://visnyk.naps.gov.ua/index.php/journal/article/view/179
10.37472/2707-305X-2021-3-2-17-5
 
Title Цифрова компетентність освітян – запорука рівного доступу до якісної освіти. За результатами всеукраїнського науково-практичного семінару «Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2021
Digital competence of educators is a guarantee of equal access to quality education. According to the results of the all-Ukrainian scientific-practical seminar "Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: 2021
Цифровая компетентность педагогов – залог равного доступа к качественному образованию. По результатам всеукраинского научно-практического семинара «Цифровая компетентность современного учителя новой украинской школы: 2021
 
Creator Гриценчук, О.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37 Education
 
Description Представлено результати роботи Всеукраїнського науково-практичного семінару для освітян «Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи: 2021 (Подолання викликів у період карантину, спричиненого COVID-19)», що відбувся 2 березня 2021 р. у Національній академії педагогічних наук України. Щорічний науково-освітній захід, спрямований на підвищення ефективності професійної діяльності педагогів, а також обмін досвідом використання сучасних цифрових засобів навчання у шкільній освіті, проводиться відділом компаративістики інформаційно-освітніх інновацій Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України четвертий рік поспіль. Висвітлюється програма заходу, що передбачала проведен-ня плідної дискусії про шляхи подолання викликів, спричинених пандемією COVID-19, актуальні проблеми в освіті, зокрема, розвиток та вдоскона-лення особистісних професійних компетентностей у формуванні ефективного цифрового навчального середовища нової української школи, знайомство з педагогічними інноваціями, кращими навчальними прак-тиками та передовим міжнародним педагогічним досвідом.
The results of the All-Ukrainian scientific-practical seminar for educators "Digital competence of a modern teacher of a new Ukrainian school: 2021 (Overcoming challenges in the quarantine period caused by COVID-19)", held at the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine on March 2, 2021 are presented. The annual scientific and educational event aimed at improving the efficiency of professional activities of teachers, as well as the exchange of experience in using modern digital teaching aids in school education, is held by the Department of Comparative Information and Educational Innovations of the Institute of Information Technology and Teaching Aids for the fourth year in a row. The program of the event, which included a fruitful discussion on ways to overcome the challenges posed by the COVID-19 pandemic, current issues in education, in particular, the development and improvement of personal professional competencies in creating an effective digital learning environment of the new Ukrainian school, acquaintance with pedagogical innovations, best teaching practices and advanced international pedagogical experience.
Представлены результаты работы Всеукраинского научно-практического семинара для педагогов «Цифровая компетентность современного учителя новой украинской школы: 2021 (преодоление вызовов в период карантина, вызванного COVID-19)», состоявшегося 2 марта 2021 г. в Национальной академии педагогических наук Украины. Ежегодное научно-образовательное мероприятие, направленное на повышение эффективности профессиональной деятельности педагогов, а также обмен опытом использования современных цифровых средств обучения в школьном образовании, проводится отделом компаративистики информационно-образовательных инноваций Института информационных технологий и средств обучения НАПН Украины четвертый год подряд. Освещается программа мероприятия, которая предусматривала проведение плодотворной дискуссии о путях преодоления вызовов, вызванных пандемией COVID-19, актуальные проблемы в образовании, в частности, развитие и совершенствование личностных профессиональных компетентностей в формировании эффективной цифровой учебной среды новой украинской школы, знакомство с педагогическими инновациями, лучшими учебными практиками и передовым международным педагогическим опытом.
 
Publisher НАПН України
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728733/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%92%D1%96%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%9D%D0%9F%D0%90%D0%9F%D0%9D%D0%A3%202021.pdf
- Гриценчук, О.О. (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) (2021) Digital competence of educators is a guarantee of equal access to quality education. According to the results of the all-Ukrainian scientific-practical seminar "Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school: 2021 Вісник НАПН України, 3 (2). pp. 1-4. ISSN 2707-305X
10.37472/2707-305X-2021-3-2-17-5
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.37472/2707-305X-2021-3-2-17-5