Record Details

Загальні підходи до побудови та розвитку інформаційно-цифрового навчального середовища: досвід Нідерландів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728715/
 
Title Загальні підходи до побудови та розвитку інформаційно-цифрового навчального середовища: досвід Нідерландів
General approaches to the construction and development of the information and digital learning environment: the experience of the Netherlands
Общие подходы к построению и развитию информационно-цифровой среды обучения: опыт Нидерландов
 
Creator Гриценчук, О.О.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description Сучасне інформаційно-цифрове навчальне середовище має бути гнучким та персоналізованим, відповідати потребам, вимогам та побажанням учнів і студентів, вчителів і викладачів, а також самого навчального закладу. Навчання з використанням інформаційно-комунікаційних технологій стало актуальним в умовах карантину, спричиненого COVID-19. Сьогодні навчальний процес відбувається незалежно від часу та місця, що вимагає швидкого та простого доступу до інформації та освітніх ресурсів. Інформаційно-цифрове навчальне середовище є інструментом, що розширює шляхи та можливості надання та отримання освітніх послуг, забезпечує здійснення заходів освітнього процесу в змішаному та онлайн форматах, уможливлює рівний доступ до якісної освіти. У статті опрацьовано низку документів міжнародних організацій, що визначають орієнтири освітньої політики у галузі ІКТ, а саме ЄС, Ради Європи, ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, ПРООН, ОЄСР, результати опитувань щодо ставлення учасників освітнього процесу до використання ІКТ та їх обізнаності. Здійснено порівняльно-педагогічний аналіз зарубіжного та вітчизняного досвіду розбудови та розвитку навчальних середовищ з використанням ІКТ, зокрема, досвіду Нідерландів, країни, що є одним із світових лідерів у галузі інформаційно-комунікаційних технологій. Висвітлено теоретичні підходи українських і нідерландських вчених щодо розбудови та впровадження інформаційно-цифрового навчального середовища у освітню практику, представлено модульний підхід нідерландських дослідників щодо побудови такого середовища за так званим принципом блоків LEGO, що є складниками інформаційно-цифрового навчального середовища та деталізовано їх основні характеристики. Представлено авторське бачення процедури створення і розвитку інформаційно-цифрового навчального середовища, що може бути використано вітчизняними освітянами.
Modern information and digital learning environment must be flexible and personalized, meet the needs, requirements and wishes of pupils and students, teachers, as well as the institution itself. Training with the use of information and communication technologies has become relevant in the conditions of quarantine caused by COVID-19. Today, the learning process takes place regardless of time and place, which requires quick and easy access to information and educational resources. The information-digital learning environment is a tool that expands the ways and opportunities of providing and receiving educational services, provides the implementation of educational activities in a mixed and online format, provides equal access to quality education. The article examines documents of international organizations that define the guidelines of educational policy in the field of ICT, namely the EU, Council of Europe, UNESCO, UNICEF, UNDP, OECD, the results of surveys on the attitude of participants to the use of ICT and their awareness. A comparative and pedagogical analysis of foreign and domestic experience in the development and development of learning environments using ICT, in particular, the experience of the Netherlands, a country that is one of the world leaders in the field of information and communication technologies. The theoretical approaches of Ukrainian and Dutch scientists to the development and implementation of information and digital learning environment in educational practice, the modular approach of Dutch researchers to build such an environment on the so-called LEGO blocks, which are components of information and digital learning environment and detail their main characteristics. The author's vision of the procedure of creation and development of information and digital learning environment that can be used by domestic educators is presented.
Современная информационно-цифровая учебная среда должна быть гибкой и персонализированной, отвечать потребностям, требованиям и пожеланиям учащихся и студентов, учителей и преподавателей, а также самого учебного заведения. Обучение с использованием информационно-коммуникационных технологий стало актуальным в условиях карантина, вызванного COVID-19. Сегодня учебный процесс проходит независимо от времени и места, что требует быстрого и простого доступа к информации и образовательным ресурсам. Информационно-цифровая учебная среда является инструментом, расширяющим пути и возможности предоставления и получения образовательных услуг, обеспечивает осуществление мероприятий образовательного процесса в смешанном и онлайн форматах, позволяет равный доступ к качественному образованию. В статье исследован ряд документов международных организаций, определяющих ориентиры образовательной политики в области ИКТ, а именно ЕС, Совета Европы, ЮНЕСКО, ЮНИСЕФ, ПРООН, ОЭСР, результаты опросов касательно отношения участников образовательного процесса к использованию ИКТ и их осведомленности. Проведен сравнительно-педагогический анализ зарубежного и отечественного опыта построения и развития учебных сред с использованием ИКТ, в частности, опыта Нидерландов, страны, являющейся одним из мировых лидеров в области информационно-коммуникационных технологий. Освещены теоретические подходы украинских и нидерландских ученых относительно развития и внедрения информационно-цифровой учебной среды в образовательную практику, представлен модульный подход нидерландских исследователей построения такой среды по так называемому принципу блоков LEGO, составляющих информационно-цифровую учебную среду и детализированы их основные характеристики. Представлено авторское видение процедуры создания и развития информационно-цифровой учебной среды, которая может быть использована отечественными педагогами.
 
Publisher ТОВ "Друк плюс"
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728715/1/%D0%93%D1%80%D0%B8%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9E.%D0%9E.%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F%20%D0%B6%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%8C%202021.pdf
- Гриценчук, О.О. (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) (2021) General approaches to the construction and development of the information and digital learning environment: the experience of the Netherlands Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 62. (In Press)