Record Details

Підвищення рівня готовності педагогів до організації неформальної освіти методом тренгу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727957/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/mcnd/issue/view/05.11.2021/633
 
Title Підвищення рівня готовності педагогів до організації неформальної освіти методом тренгу
Increasing the level of readiness of teachers to organize non-formal education by the method of trend
 
Creator Піддячий, Микола Іванович
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
 
Description Згідно з Рекомендаціями Асамблеї Ради Європи 1437 (2000) «Про неформальну освіту» неформальна освіта розглядається як важлива складова освіти впродовж життя. Вона надає можливість суб’єктам учіння розширювати світогляд, набувати компетентності необхідні для адаптації до сучасного динамічного середовища. Здобувати неформальну освіту має право кожна людина на основі власного бажання та ініціативи. Це може здійснюватися через різні види навчальної діяльності поза межами формальної освіти.
According to Council of Europe Assembly Recommendation 1437 (2000) on non-formal education, non-formal education is considered an important component of lifelong learning. It provides an opportunity for learning subjects to expand their worldview, to acquire the competencies necessary to adapt to today's dynamic environment. Everyone has the right to receive non-formal education on the basis of their own desire and initiative. This can be done through various types of learning activities outside of formal education.
 
Publisher Європейська наукова платформа
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727957/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%8F%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D0%92.%D0%9C._%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0002-8596-6749 <http://orcid.org/0000-0002-8596-6749>) (2021) Increasing the level of readiness of teachers to organize non-formal education by the method of trend In: Achievements and achievements of applied and basic sciences of the XXI century Європейська наукова платформа, м. Вінниця, Україна. ISBN 978-617-7991-17-4