Record Details

Використання хмаро зорієнтованих практикумів у навчанні майбутніх ІТ-фахівців

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727941/
10.33930/ed.2019.5007.36(8-9)-4
 
Title Використання хмаро зорієнтованих практикумів у навчанні майбутніх ІТ-фахівців
The use of cloud-based workshops in the training of future IT professionals
 
Creator Маркова, О. М.
Мар'єнко, Майя Володимирівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Актуальність теми дослідження. Розкрито вміння та навички, якими повинні оволодіти студенти, що визначені в рамках робочої програми дисципліни «Основи інформаційних технологій». Дистанційна форма навчання є однією з провідних форм навчання в сучасному закладі вищої освіти. В зв’язку з цим актуальність використання хмарних сервісів та хмаро орієнтованих систем не викликає сумніву. Постановка проблеми. Дистанційна форма навчання у закладах вищої освіти, на сьогодні, є переважною для більшості закладів країни. І, якщо для студентів старших курсів перехід до такої форми навчання не є проблематичним, то студенти початкових курсів стикаються із великими проблемами, пов’язаними із організацією робочого простору. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Переваги хмарних засобів над традиційними та електронними засобами науково доведені С. О. Семеріковим, І. О. Теплицьким, Ю. В. Єчкало, О. М. Марковою, В. М. Соловйов та А. Ю. Ків. Можливості застосування хмарних технологій у навчальному процесі дослідженнях Е. А. Алдахіл (Е. A. Aldakheel), С. Н. Булл (C. N. Bull), А. М. Стрюка, О. В. Мерзликіна, С. О. Семерікова та М. В. Попель. Постановка завдання. Експериментально перевірити ефективність використання Octave Online як хмаро зорієнтованого практикуму. Виклад основного матеріалу. Розкрито сутність поняття «хмаро зорієнтований практикум». Наведені демонстраційні приклади виконання окремих завдань із курсу «Основи інформаційних технологій». Показано, що зміст завдань спрямовано на формування умінь та практичних навичок з програмування для розв’язання практичних завдань і вправ до лабораторних робіт з основ інформаційних технологій. Наведено фрагменти виконання завдань студентами І-го курсу. Встановлено переваги GNU Octave, як допоміжного засобу, що застосовується в чисельних розрахунках. Результати експериментальної перевірки ефективності використання Octave Online як хмаро зорієнтованого практикуму оцінювались за трьох рівневою шкалою. Кожен рівень визначається за переліком відповідних показників. Висновки. Аналіз експерименту показав, що навчальні досягнення студентів після виконання лабораторних робіт у хмаро зорієнтованому практикумі зросли у порівнянні з їх особистими навчальними досягненнями до початку застосування Octave Online. Зроблено висновки експериментальної перевірки ефективності використання Octave Online як хмаро зорієнтованого практикуму, про зручність та корисність використання даного хмарного засобу у навчанні майбутніх ІТ-фахівців.
Urgency of the research. The skills and abilities that students must master, defined in the work program of the discipline "Fundamentals of Information Technology", are revealed. Distance learning is one of the leading forms of education in a modern institution of higher education. Therefore, the relevance of using cloud services and cloud-based systems is not in doubt.Target setting. Distance learning in higher education institutions, today, is preferred for most institutions in the country. And while the transition to this form of education is not a problem for senior students, undergraduate students face major challenges related to the organization of the workspace. Actual scientific researches and issues analysis. The advantages of cloud means over traditional and electronic means have been scientifically proved by S. O. Semerikov, I. O. Teplytskyi, Yu. V. Yechkalo , O. M Markova, V. M. Soloviev and A. Yu. Kiv. Possibilities of application of cloud technologies in the educational process of researches by Е. A. Aldakheel, C. N. Bull, A. M. Stryuk, O. V. Merzlykin, S. O. Semerikov and M. V. Popel. The research objective. Experimentally test the effectiveness of using Octave Online as a cloud-based workshop. The statement of basic materials. The essence of the concept of "cloud-oriented workshop" is revealed. Demonstration examples of individual tasks from the course "Fundamentals of Information Technology" are given. It is shown that the content of tasks is aimed at the formation of skills and practical skills in programming to solve practical problems and exercises for laboratory work on the basics of information technology. Fragments of tasks performed by first-year students are given. The advantages of GNU Octave as an aid in numerical calculations have been established. The results of an experimental test of the effectiveness of using Octave Online as a cloud-based workshop were evaluated on a three-level scale. Each level is determined by a list of relevant indicators. Conclusions. The analysis of the experiment showed that the students' academic achievements after performing laboratory work in a cloud-oriented workshop increased compared to their personal academic achievements before the use of Octave Online. The conclusions of the experimental test of the effectiveness of the use of Octave Online as a cloud-oriented workshop, on the convenience and usefulness of the use of this cloud tool in the training of future IT professionals.
 
Publisher ТОВ “Науково-інформаційне агентство “Наука-технології-інформація”
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727941/1/OD_36%288-9%29_2021%20%281%29%20Markova%20Marienko.pdf
- Маркова, О. М. (orcid.org/0000-0002-5236-6640 <http://orcid.org/0000-0002-5236-6640>) and Мар'єнко, Майя Володимирівна (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) (2021) The use of cloud-based workshops in the training of future IT professionals Освітній дискурс, 8-9 (36). pp. 42-49. ISSN 2522-9699
10.33930/ed.2019.5007.36(8-9)-4
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33930/ed.2019.5007.36(8-9)-4