Record Details

Teaching Quality Assurance. Ukrainian and Australian Perspectives

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727728/
https://issuu.com/frse/docs/tepe_tom_2_online
10.47050/66515321.130–149
 
Title Teaching Quality Assurance. Ukrainian and Australian Perspectives
Забезпечення якості викладання. Українські та австралійські перспективи
 
Creator Avshenyuk, Nataliya
Seminikhyna, Nataliya
 
Subject 37.09 Organization of instruction
 
Description A high level of quality teacher education determines a successful society’s development in the era of the knowledge economy. In this regard, most developed countries are placing great emphasis on the related issues. The main objective of the present research is to explore and compare ways of improving quality teaching in Ukraine and Australia by considering annual state reviews and policy directions that have had an impact on quality teacher education in both countries. The findings revealed by the chapter might have wide applicability in enhancing quality teaching in Ukraine as it enters the global education environment.
Високий рівень якісної педагогічної освіти визначає успішний розвиток суспільства в епоху економіки знань. У зв’язку з цим більшість розвинених країн приділяють значну увагу відповідним питанням. Основною метою цього дослідження є дослідження та порівняння шляхів покращення якості викладання в Україні та Австралії шляхом розгляду щорічних державних оглядів та напрямків політики, які вплинули на якісну освіту вчителів в обох країнах. Висновки, опубліковані в цій главі, можуть мати широке застосування для підвищення якості навчання в Україні, оскільки воно входить у глобальне освітнє середовище.
 
Publisher FRSE Publishing House
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727728/1/studies-quality-teachers-and-quality-service-teacher-education-132-151.pdf
- Avshenyuk, Nataliya and Seminikhyna, Nataliya (2020) Teaching Quality Assurance. Ukrainian and Australian Perspectives Studies on Quality Teachers and Quality In-service Teacher Education (11). pp. 130-149.
10.47050/66515321.130–149