Record Details

Розвивальний потенціал творів-роздумів у формуванні комунікативного досвіду учнів старших класів закладів загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727644/
 
Title Розвивальний потенціал творів-роздумів у формуванні комунікативного досвіду учнів старших класів закладів загальної середньої освіти
Developing potential of compositions-reflections in the formation of communicative experience of high school students in general secondary education institutions
 
Creator Караман, Ольга
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Роздуми (міркування) – це висловлення про причини якостей, ознак, подій. Послідовне вироблення потрібних у їх написанні умінь у поєднанні із засвоєнням особливостей творів різних видів дає змогу вчителеві запобігати таким недолікам у роботах учнів, як відсутність певного задуму, неповне розкриття теми, логічної та структурної невпорядкованості викладу й сприяє загалом підвищенню мовленнєвої культури старшокласників.
Reflections (reasoning) are statements about the causes of qualities, signs and events. Gradual development of the necessary for their writing skills, combined with the assimilation of the features of compositions of various types, allows the teacher to prevent such shortcomings in the students compositions as the lack of a certain idea, incomplete disclosure of the topic, logical and structural disorder of presentation and contributes to the overall improvement of the speech culture of high school students.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727644/1/Text.pdf
- Караман, Ольга (orcid.org/0000-0002-5662-4395 <http://orcid.org/0000-0002-5662-4395>) (2021) Developing potential of compositions-reflections in the formation of communicative experience of high school students in general secondary education institutions In: Навчання української мови та мов національних меншин учнів закладів загальної середньої освіти в контексті компетентнісного підходу. Збірник тез Всеукраїнської наукової конференції Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 7-8. ISBN 978-966-644-592-9