Record Details

Цифрові інструменти підтримки середовища школи для реалізації освіти для демократичного громадянства

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727694/
10.31652/2412-1142
 
Title Цифрові інструменти підтримки середовища школи для реалізації освіти для демократичного громадянства
Цифровые инструменты поддержки среды школы для реализации образования для демократического гражданства
Digital tools to support the school environment for the implementation of education for democratic citizenship
 
Creator Овчарук, О.В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В статті подано опис цифрових інструментів та засобів, що використовуються у середовищі школи в процесі впровадження освіти для демократичного громадянства (ОДГ). Проаналізовано актуальність формування громадянської культури та громадянських компетентностей учнів засобами ІКТ при реалізації громадянської освіти. Доведено, що створення цифрового середовища у закладах загальної середньої освіти є сьогодні відповіддю на виклики технологічного поступу суспільства та умов, в яких відбувається навчання на виховання молодого покоління відповідно до Концепції Нової української школи та сучасних освітніх реформ.
Обґрунтовано інструментальну систему підтримки середовища школи для реалізації освіти для демократичного громадянства, подано її визначення. Подано модель інструментальної системи підтримки середовища школи для реалізації ОДГ та описано її складові, що включають цифрові засоби, цифрові ресурси з питань ОДГ, користувачів – суб’єктів освітнього процесу, технічні засоби та програмне забезпечення, інструменти моніторингу та оцінювання реалізації ОДГ, підтримку та підвищення кваліфікації вчителів, соціальні мережі та спільноти з питань освіти для демократичного громадянства та громадянської освіти. Виокремлено ознаки цифрового навчального середовища, до яких віднесено: інтегрованість, персоніфікованість, доступність, універсальність дизайну, доступність для учнів і вчителів. З’ясовано основні функції зазначеного середовища, серед яких комунікація, співпраця, оцінювання (тестування), планування та управління, подання та оцінювання завдань, що реалізуються відповідними базовими компонентами цифрового навчального середовища.
Подано приклади цифрових засобів та ресурсів, спрямовані на реалізацію освіти для демократичного громадянства, серед яких цифрові освітні платформи, онлайн-курси, соціальні мережі та спільноти. Окреслено перспективи подальших досліджень.
В статье приведено описание цифровых инструментов и средств, используемых в среде школы в процессе внедрения образования для демократического гражданства (ОДГ). Проанализирована актуальность формирования гражданской культуры и гражданских компетентностей учащихся средствами ИКТ при реализации гражданского образования. Доказано, что создание цифровой среды в заведениях общего среднего образования является сегодня ответом на вызовы технологического развития общества и условий, в которых проходит обучение на воспитание молодого поколения в соответствии с Концепцией Новой украинской школы и современными образовательными реформами.
Обоснована инструментальная система поддержки среды школы для реализации образования для демократического гражданства, представлено ее определение. Представлена ​​модель инструментальной системы поддержки среды школы для реализации ОДГ и описаны ее составляющие, включающие цифровые средства, цифровые ресурсы по вопросам ОДГ, пользователей – субъектов образовательного процесса, технические средства и программное обеспечение, инструменты мониторинга и оценки реализации ОДГ, поддержку и повышение квалификации учителей, социальные сети и сообщества по вопросам образования для демократического гражданства и гражданского образования. Отмечены признаки цифровой обучающей среды, к которым отнесены: интегрированность, персонифицированность, доступность, универсальность дизайна, доступность для учащихся и учителей. Выяснены основные функции указанной среды, среди которых коммуникация, сотрудничество, оценка (тестирование), планирование и управление, представление и оценка задач, реализуемых соответствующими базовыми компонентами цифровой учебной среды.
Представлены примеры цифровых средств и ресурсов, направленные на реализацию образования для демократического гражданства, включая цифровые образовательные платформы, онлайн-курсы, социальные сети и сообщества. Обозначены перспективы дальнейших исследований.
The article describes the digital tools and tools used in the school environment in the process of implementing education for democratic citizenship (EDC). The relevance of the formation of civic culture and civic competencies of students by means of ICT in the implementation of civic education is analyzed. It is proved that the creation of a digital environment in general secondary education is today a response to the challenges of technological progress of society and the conditions in which education for the young generation takes place in accordance with the Concept of the New Ukrainian School and modern educational reforms.
The instrumental system of supporting the school environment for the implementation of education for democratic citizenship is substantiated, its definition is given. The model of the instrumental system of school environment support for EDC implementation is presented and its components are described, including digital means, digital resources on EDC issues, users - subjects of educational process, hardware and software, tools for monitoring and evaluation of EDC implementation, support and improvement. teacher qualifications, social networks and educational communities for democratic citizenship and civic education. The features of the digital learning environment are singled out, which include: integration, personalization, accessibility, versatility of design, accessibility for students and teachers. The main functions of this environment are clarified, including communication, cooperation, evaluation (testing), planning and management, presentation and evaluation of tasks implemented by the relevant basic components of the digital learning environment.
Examples of digital tools and resources aimed at implementing education for democratic citizenship are provided, including digital educational platforms, online courses, social networks and communities. Prospects for further research are outlined.
 
Publisher ТОВ «Друк плюс»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727694/1/Ovcharuk%20O.%20Vinnitsa%20zbirka%202021.pdf
- Овчарук, О.В. (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2021) Digital tools to support the school environment for the implementation of education for democratic citizenship Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми (60). pp. 90-98. ISSN 2415-8097
10.31652/2412-1142
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31652/2412-1142