Record Details

Соціально-педагогічна підтримка батьків і членів родин у закладі дошкільної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727401/
http://pi.iod.gov.ua/images/pdf/2019_2/12.pdf
 
Title Соціально-педагогічна підтримка батьків і членів родин у закладі дошкільної освіти
Social and Pedagogical Support Parents and Families in Preschool Education.
 
Creator Котирло, Т.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті розглянуто такий вид суспільної діяльності як соціальна робота, що покликана виконувати низку надзвичайно важливих завдань, серед яких основними є покращення соціального самопочуття людини. Висвітлено принципи педагогічної просвіти батьків. Виділено й охарактеризовано рівні готовності батьків, членів родин до здобуття неформальної педагогічної освіти (низький, середній і
високий) шляхом аналізу проведених бесід та анкетувань. Висвітлено інформацію щодо проведених семінарів для батьків і членів родин у закладі дошкільної освіти № 398 м. Києва та форм взаємодії з батьками і членами родин (індивідуальних, групових і масових), що використовуються педагогічним
колективом та директором у соціально-педагогічній
роботі.
The article deals with this type of social activity as social work, which aims to perform a number of
extremely important tasks, among which the main ones are improving the social well-being of a person. The
principles of pedagogical education of parents are covered. Emphasis is placed on the issues that most concern
parents and family members in family upbringing, namely, difficulties in behavior, communication, the child’s
readiness for school, her education, hyperactivity, and neuroses.
In the article the author pays special attention to the factors influencing the upbringing of the younger
generation: employment of parents, financial status of the family, living conditions, age and education of parents, their outlook, general and pedagogical culture, lack of relevant pedagogical knowledge in a considerable
amount of pedagogical knowledge. family members, the inability (and even unwillingness) of some parents to
know their child.
The levels of readiness of parents, family members to receive non-formal pedagogical education (low,
medium and high) through analysis of interviews and questionnaires were highlighted and characterized. The
information about seminars for parents and family members at the preschool education institution No. 398 in
Kyiv and forms of interaction with parents and family members – individual, group and mass – used by the
pedagogical team and the director in social and pedagogical work are covered.
The author emphasizes the importance of promoting the organization of pedagogical education and education of parents and family members for the importance of their role in the upbringing of children
 
Publisher Інститут обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727401/1/%D0%A1%D0%BE%D1%86-%D0%BF%D0%B5%D0%B4-%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B0.pdf
- Котирло, Т.В. (orcid.org/0000-0002-3256-5749 <http://orcid.org/0000-0002-3256-5749>) (2019) Social and Pedagogical Support Parents and Families in Preschool Education. Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи, 2 (23). pp. 88-94. ISSN 2413-4139