Record Details

Європейські стратегічні орієнтири щодо цифрової трансформації в освіті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727293/
http://comparlab.org.ua/?page_id=614
10.32405/978-966-97763-9-6-2021-178-179
 
Title Європейські стратегічні орієнтири щодо цифрової трансформації в освіті
European strategic guidelines for digital transformation in education
 
Creator Шпарик, Оксана Михайлівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах окреслено стратегічні орієнтири щодо цифрової трансформації в освіті. Зазначено, що за останні вісімнадцять місяців триваюча пандемія COVID‑19 змінила освітні системи Європи, обмеживши учасників навчального процесу соціальною дистанцією та ізоляцією. Водночас такі умови сприяли цифровій трансформації в європейській освіті швидше, ніж будь-коли раніше. Країни ЄС намагаються прискорити модернізацію шкільної освіти та сприяти адаптації освітніх систем до нових реалій шляхом розробки стратегічних документів, практичних дій щодо цифровізації освіти, а також посиленого фінансування досліджень та інновацій у галузі цифрового навчання. Пріоритетними напрямами освітньої політики є сприяння розвитку високоефективної цифрової екосистеми освіти та підвищення цифрових навичок та компетентностей.
The abstracts outline strategic guidelines for digital transformation in education. It is noted that over the past eighteen months, the ongoing COVID-19 pandemic has changed Europe's education systems, limiting the learning process to social distance and isolation. At the same time, such conditions have contributed to the digital transformation of European education faster than ever before. EU countries are trying to accelerate the modernization of school education and facilitate the adaptation of education systems to new realities through the development of strategic documents, practical action on the digitalisation of education, and increased funding for research and innovation in digital learning. The priority areas of educational policy are to promote the development of a highly efficient digital education ecosystem and increase digital skills and competencies.
 
Publisher Крок
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727293/1/%D0%9F%D0%9A_2021_178-180.pdf
- Шпарик, Оксана Михайлівна (2021) European strategic guidelines for digital transformation in education In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта 2021: інновації в освіті в контексті європеїзації та глобалізації : матеріали V Міжнарої наук.-практ. конф. (Київ, 27-28 травня 2021 р.) Крок, м. Тернопіль, Україна, pp. 178-180. ISBN 978-617692652-8
10.32405/978-966-97763-9-6-2021-178-179
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/978-966-97763-9-6-2021-178-179