Using Mobile ICT for Online Learning During COVID-19 Lockdown
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/726928/
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-77592-6_3 |
|
Title |
Using Mobile ICT for Online Learning During COVID-19 Lockdown
Використання мобільних ІКТ для онлайн-навчання під час локдауну COVID-19 |
|
Creator |
Tkachuk, V.V.
Yechkalo, Yu.V. Semerikov, Serhiy O. Kislova, Maria Hladyr, Yana |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
The research is aimed at theoretical substantiation, development and experimental verification of methods of applying mobile technologies to univer sity students training during the COVID-19 lockdown. The research objective implies adapting mobile ICT to online learning during the COVID-19 lockdown. There are analyzed Ukrainian and foreign researches into the issues of mobile ICT application to the University students training. The authors have developed methods of applying Audience Response Systems by taking Plickers as an exam ple; Mobile Multimedia Authoring Tools development through using augmented reality; Mobile Learning Management Systems by taking Moodle; Mobile Mod eling and Programming Environments through using Pydroid; Mobile Database Management Systems by taking Google Cloud SQL. There is comparative assess ment of functionality of five systems of mobile ICT for online learning during the COVID-19 lockdown. Efficiency of the developed technology is experimentally verified and confirmed. Дослідження спрямоване на теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку методів застосування мобільних технологій для навчання студентів університету під час карантину COVID-19. Мета дослідження передбачає адаптацію мобільних ІКТ до онлайн-навчання під час карантину COVID-19. Проаналізовано українські та зарубіжні дослідження проблем мобільного застосування ІКТ для навчання студентів університету. Автори розробили методи застосування систем реагування аудиторії, взявши за приклад Plickers; Розробка інструментів для створення мобільних мультимедійних засобів за допомогою доповненої реальності; Системи управління мобільним навчанням за допомогою Moodle; Мобільні середовища моделювання та програмування за допомогою Pydroid; Системи управління мобільними базами даних за допомогою Google Cloud SQL. Існує порівняльна оцінка функціональності п’яти систем мобільних ІКТ для онлайн-навчання під час карантину COVID-19. Ефективність розробленої технології експериментально перевірена та підтверджена. |
|
Publisher |
Springer, Cham
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/726928/2/Tkachuk2021_Chapter_UsingMobileICTForOnlineLearnin.pdf
- Tkachuk, V.V. (orcid.org/0000-0002-5879-5147 <http://orcid.org/0000-0002-5879-5147>), Yechkalo, Yu.V. (orcid.org/0000-0002-0164-8365 <http://orcid.org/0000-0002-0164-8365>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>), Kislova, Maria (orcid.org/0000-0002-2863-553X <http://orcid.org/0000-0002-2863-553X>) and Hladyr, Yana (orcid.org/0000-0002-3046-1161 <http://orcid.org/0000-0002-3046-1161>) (2021) Using Mobile ICT for Online Learning During COVID-19 Lockdown Communications in Computer and Information Science (1308). pp. 46-67. |
|