Record Details

Using Mobile ICT for Online Learning During COVID-19 Lockdown

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726928/
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-77592-6_3
 
Title Using Mobile ICT for Online Learning During COVID-19 Lockdown
Використання мобільних ІКТ для онлайн-навчання під час локдауну COVID-19
 
Creator Tkachuk, V.V.
Yechkalo, Yu.V.
Semerikov, Serhiy O.
Kislova, Maria
Hladyr, Yana
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The research is aimed at theoretical substantiation, development and experimental verification of methods of applying mobile technologies to univer­ sity students training during the COVID-19 lockdown. The research objective
implies adapting mobile ICT to online learning during the COVID-19 lockdown.
There are analyzed Ukrainian and foreign researches into the issues of mobile ICT application to the University students training. The authors have developed methods of applying Audience Response Systems by taking Plickers as an exam­
ple; Mobile Multimedia Authoring Tools development through using augmented reality; Mobile Learning Management Systems by taking Moodle; Mobile Mod­ eling and Programming Environments through using Pydroid; Mobile Database
Management Systems by taking Google Cloud SQL. There is comparative assess­ ment of functionality of five systems of mobile ICT for online learning during the COVID-19 lockdown. Efficiency of the developed technology is experimentally
verified and confirmed.
Дослідження спрямоване на теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку методів застосування мобільних технологій для навчання студентів університету під час карантину COVID-19. Мета дослідження передбачає адаптацію мобільних ІКТ до онлайн-навчання під час карантину COVID-19. Проаналізовано українські та зарубіжні дослідження проблем мобільного застосування ІКТ для навчання студентів університету. Автори розробили методи застосування систем реагування аудиторії, взявши за приклад Plickers; Розробка інструментів для створення мобільних мультимедійних засобів за допомогою доповненої реальності; Системи управління мобільним навчанням за допомогою Moodle; Мобільні середовища моделювання та програмування за допомогою Pydroid; Системи управління мобільними базами даних за допомогою Google Cloud SQL. Існує порівняльна оцінка функціональності п’яти систем мобільних ІКТ для онлайн-навчання під час карантину COVID-19. Ефективність розробленої технології експериментально перевірена та підтверджена.
 
Publisher Springer, Cham
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726928/2/Tkachuk2021_Chapter_UsingMobileICTForOnlineLearnin.pdf
- Tkachuk, V.V. (orcid.org/0000-0002-5879-5147 <http://orcid.org/0000-0002-5879-5147>), Yechkalo, Yu.V. (orcid.org/0000-0002-0164-8365 <http://orcid.org/0000-0002-0164-8365>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>), Kislova, Maria (orcid.org/0000-0002-2863-553X <http://orcid.org/0000-0002-2863-553X>) and Hladyr, Yana (orcid.org/0000-0002-3046-1161 <http://orcid.org/0000-0002-3046-1161>) (2021) Using Mobile ICT for Online Learning During COVID-19 Lockdown Communications in Computer and Information Science (1308). pp. 46-67.