Record Details

Особливості ресурсного компонента соціалізованості у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727282/
http://www.innovpedagogy.od.ua/vip38
10.32843/2663-6085
 
Title Особливості ресурсного компонента соціалізованості у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення
The peculiarities of the resource component of socialization in senior preschoolers with general speech underdevelopment
 
Creator Омельченко, Ірина Миколаївна
Кобильченко, В.В.
Піканова, Н.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті виявлено особливості ресурсного компонента соціалізованості у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення. Виявлено відсутність у таких дітей у зіткненні з виникаючими труднощами наполегливості під час виконання завдання, неможливості довго утримувати зосередженість на заданій роботі, низькі прояви самостійності. Констатовано, що діти із загальним недорозвитком мовлення виявляють більшу активність у побуті та в ігровій діяльності тоді, коли немає потреби застосовувати мовлення або можна повністю чи частково замінювати мовлення знайомими жестами, мімікою обличчя. Вони ніколи не висловлювали свою думку на виконання будь-яких дій. Якщо у них виникали труднощі при говорінні, вони здебільшого намагалися уникати його, замінюючи жестами, поглядом, мімікою обличчя. Визначено, що вони розуміють свій недолік і соромляться його. Експериментально перевірено, якщо дитині із загальним недорозвитком мовлення доручали виконати будь-яку справу, навіть якщо вона для неї нова, невідома, то, як правило, діти бралися за її виконання. Здійснено підрахунок показників виявів самостійності у таких дітей, відповідно, можемо зробити висновок про те, що рівень самостійності у них ще недостатньо розвинений. Дуже невелика кількість дітей має свою точку зору, вони дуже рідко звертаються за допомогою до своїх однолітків, що і приводить до їхньої замкнутості у собі, відчуження від колективу однолітків. Такі діти не вміють вирішувати конфліктні ситуації, вони уникають їх, проте із задоволенням приймають допомогу від дорослих, зважаючи на це, тільки невелика кількість таких дітей може гратися самостійно, така ж кількість дітей може самостійно знайти собі справу. Цей факт свідчить про недостатню соціалізованість дитини у її мікросоціумі та, відповідно, про несформованість ресурсного компонента соціалізованості у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення.
The article examines the resource component of socialization in senior preschoolers with general speech underdevelopment (hereinafter GSU). When faced with difficulties, such children do not show persistence in task performing, they are unable to focus on a given task for a long time and their independence is low. Children with general speech underdevelopment were more active in everyday life activities and games when they did not need to use speech or could completely or partially replace speech with familiar gestures, facial expressions. They never expressed their opinion as for any action. If they had difficulties at speaking, they mostly tried to avoid it, replacing it with gestures, looks, facial expressions. It was determined that they understood their shortcoming and were ashamed of it. The experimental test showed that if children with GSU was instructed to perform any task, even if a new one, unknown for them, the children, as a rule, started to perform it. The indicators of independence for children with GSU were calculated, and we concluded that these children’s independence was underdeveloped. Very few children had their own point of view, they very rarely sought help from their peers; this led to their introversion, alienation from peers. Such children did not know how to resolve conflict situations and tried to avoid them, but they gladly accepted help from adults. So, only several such children could play independently, the same number of children was able to find what to do independently. This fact indicates insufficient socialization in their microsociety and, accordingly, an underdeveloped resource component of socialization in senior preschoolers with GSU.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727282/1/%D0%BE%D1%81%20%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%20%D0%86%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%20%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%BA%D0%B0.pdf
- Омельченко, Ірина Миколаївна (orcid.org/0000-0003-2021-7453 <http://orcid.org/0000-0003-2021-7453>), Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) and Піканова, Н.В. (2021) The peculiarities of the resource component of socialization in senior preschoolers with general speech underdevelopment Інноваційна педагогіка (38). pp. 80-85. ISSN 2663-6085
10.32843/2663-6085
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32843/2663-6085