Record Details

Проблеми та перспективи трансформації форм організації навчальної діяльності учнів в умовах змішаного навчання

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/727280/
https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-modern-scientific-research-achievements-innovations-and-development-prospects-25-27-sentyabrya-2021-goda-berlin-germaniya-arhiv/.
 
Title Проблеми та перспективи трансформації форм організації навчальної діяльності учнів в умовах змішаного навчання
Problems and prospects of transformation of forms of organization of educational activity of students in the conditions of blended learning
Проблемы и перспективы трансформации форм организации учебной деятельности учащихся в условиях смешанного обучения
 
Creator Барановська, Олена Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Глобальні виклики в суспільстві, що змінили світ, закономірно вплинули на пріоритети розвитку шкільної освіти і дали поштовх до трансформації педагогічних технологій та моделей навчання. Одним з таких пріоритетних напрямків розвитку сучасної освіти став розвиток дистанційного та змішаного навчання, який потягнув за собою низку важливих перетворень. Але практики масового переходу в світовому масштабі на дистанційне чи змішане навчання досі не існувало. Цей виклик сучасності в умовах пандемії зачепив великий віковий контингент учнів (віком з 7 до 16 років), тому наразі вирішуються нові проблеми психологічного та педагогічного (дидактичного) характеру. Нині документи про дистанційне (змішане) навчання регламентують цю форму навчання як повноправну, за якої може забезпечуватися повна загальна середня освіта.
Global challenges in a society that have changed the world have naturally influenced the priorities of school education development and given impetus to the transformation of pedagogical technologies and learning models. One of such priority areas for the development of modern education has been the development of distance and blended learning, which has led to a number of important changes. But the practice of mass transition to distance or blended learning worldwide has not yet existed. This challenge of modernity in the conditions of a pandemic has affected a large age group of pupils (aged 7 to 16), so now new problems of psychological and pedagogical (didactic) nature are being solved. At present, documents on distance (blended) education regulate this form of education as a full-fledged one, under which full general secondary education can be provided.
Глобальные вызовы в обществе, которые изменили мир, закономерно повлияли на приоритеты развития школьного образования и дали толчок к трансформации педагогических технологий и моделей обучения. Одним из таких приоритетных направлений развития современного образования стало развитие дистанционного и смешанного обучения, которое повлекло за собой ряд важных преобразований. Но практики массового перехода в мировом масштабе на дистанционное или смешанное обучение до сих пор не существовало. Этот вызов современности в условиях пандемии зацепил большой возрастной контингент учащихся (в возрасте с 7 до 16 лет), поэтому сейчас решаются новые проблемы психологического и педагогического (дидактического) характера. В данный момент документы о дистанционном (смешанном) обучении регламентируют эту форму обучения как полноправную, при которой может обеспечиваться полное общее среднее образование.
 
Publisher SPC “Sci-conf.com.ua”
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/727280/1/MODERN-SCIENTIFIC-RESEARCH-ACHIEVEMENTS-INNOVATIONS...-25-27.09.2021.pdf
- Барановська, Олена Володимирівна (orcid.org/0000-0002-0788-8511 <http://orcid.org/0000-0002-0788-8511>) (2021) Problems and prospects of transformation of forms of organization of educational activity of students in the conditions of blended learning In: IV Міжнародна науково-практична конференція «Modern Scientific Research: Achievements, Innovations and Development Prospects» (25-27 вересня 2021 року, Берлін) SPC “Sci-conf.com.ua”, c. Berlin, Germany, pp. 119-125. ISBN 978-3-954753-03-1