Record Details

"Феномен" як історико-педагогічне поняття

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725957/
https://dnpb.gov.ua/ua/?ourpublications=28898#more-28898
 
Title "Феномен" як історико-педагогічне поняття
"Phenomenon" as a historical and pedagogical concept
 
Creator Міхно, Олександр Петрович
 
Subject 36 Safeguarding the mental and material necessities of life
37.09 Organization of instruction
 
Description У тезах подано авторське бачення поняття "феномен". Доведено, що з педагогічного погляду феномен 1) має власну історію, 2) є чітко визначеним, і 3) його існування має вплив на суб’єктів педагогічного процесу та на розвиток педагогічної науки.
The theses present the author's vision of the concept of "phenomenon". It is proved that from the pedagogical point of view the phenomenon 1) has its own history, 2) is clearly defined, and 3) its existence has an impact on the subjects of the pedagogical process and the development of pedagogical science.
 
Publisher Нілан-ЛТД
 
Date 2021
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725957/1/%D0%9C%D1%96%D1%85%D0%BD%D0%BE_2021_%D0%A4%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD.pdf
- Міхно, Олександр Петрович (orcid.org/0000-0002-5271-9530 <http://orcid.org/0000-0002-5271-9530>) (2021) "Phenomenon" as a historical and pedagogical concept In: Понятійно-термінологічний апарат історико-педагогічних досліджень: історія і сучасні підходи : зб. матеріалів VІ Всеукр. наук.-методол. семінару з історії освіти, 19 трав. 2021 р., Київ Нілан-ЛТД, м. Вінниця, Україна, pp. 34-35. ISBN 978-966-924-890-9