Record Details

Виклики організації дистанційного навчання в Україні під час пандемії COVID-19

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726478/
http://comparlab.org.ua/wp-content/uploads/2021/08/conf_issue_2021_full.pdf
 
Title Виклики організації дистанційного навчання в Україні під час пандемії COVID-19
Challenges of distance learning in Ukraine during the COVID-19 pandemic
 
Creator Іванюк, І.В.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У роботі представлено частину результатів дослідження 2021 року щодо виявлення громадської думки педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти щодо проблем і викликів, що виникають під час здійснення дистанційного та змішаного навчання в умовах карантину. Аналіз відповідей респондентів дозволив визначити 10 основних проблем та викликів під час організації та впровадження на практиці дистанційного навчання: недостатнє матеріально-технічне забезпечення учнів; відсутність якісного інтернету; брак часу через збільшення навантаження для вчителя; недостатній рівень матеріально-технічного забезпечення закладів освіти; низький рівень самоорганізованості та мотивації учнів; відсутність підтримки з боку батьків; недостатній рівень цифрової компетентності вчителів; труднощі з дистанційним навчанням учнів початкової школи; психологічні труднощі під час дистанційного навчання; зниження рівня якості надання освітніх послуг.
The paper presents some of the results of the 2021 survey to identify public opinion of teachers of general secondary education on the problems and challenges that arise during the implementation of distance and blended learning in quarantine. The analysis of the respondents' answers allowed to identify 10 main problems and challenges during the organization and implementation of distance learning in practice: insufficient material and technical support of students; lack of quality internet; lack of time due to increased workload for teachers; insufficient level of material and technical support of educational institutions; low level of self-organization and motivation of students; lack of parental support; insufficient level of digital competence of teachers; difficulties with distance learning of primary school students; psychological difficulties during distance learning; reducing the quality of educational services.
 
Publisher Крок
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726478/1/%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%8E%D0%BA_%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0.pdf
- Іванюк, І.В. (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>) (2021) Challenges of distance learning in Ukraine during the COVID-19 pandemic In: Pedagogical comparative studies and international education - 2021: innovations in education in the context of Europeanization and globalization: materials of the V International scientific-practical. conference (Kyiv, May 27–28, 2021) Крок, м. Тернопіль, Україна, pp. 59-61. ISBN 978-617692652-8