Перспективи запровадження онлайн зовнішнього незалежного оцінювання в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/722159/
|
|
Title |
Перспективи запровадження онлайн зовнішнього незалежного оцінювання в Україні
Prospects as to the introduction of online external independent assessment in Ukraine |
|
Creator |
Науменко, С.О.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті висвітлено зміни, які відбулися в Україні та світі у процедурі сертифікаційного оцінювання випускників 2020 року внаслідок пандемії COVID-19. Окреслено чинники, які нині стоять на заваді переведення в Україні зовнішнього незалежного оцінювання з офлайн в онлайн формат. Висвітлено заходи переведення сертифікаційного оцінювання з офлайн в онлайн формат у середньостроковій перспективі.
The article highlights the changes that have taken place in Ukraine and around the world in the procedure of certification assessment of graduates in 2020 due to the COVID-19 pandemic. The factors that currently hinder the transfer of external independent assessment from offline to online format in Ukraine are outlined. Measures to transfer certification assessment from offline to online format in the medium term are highlighted. |
|
Publisher |
ХОІППО
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/722159/1/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A5%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9_2020.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2020) Prospects as to the introduction of online external independent assessment in Ukraine Оцінювання досягнень здобувачів загальної середньої освіти: сучасні виклики та перспективи : зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. (22 жовтня 2020 р., м. Хмельницький). pp. 48-59. ISSN ISBN 978-6-1776-0097-7 |
|