Record Details

Дослідження психологічних особливостей професійної спрямованості учнів профільних класів за спеціалізацією «Художньо-проектна творчість»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726111/
 
Title Дослідження психологічних особливостей професійної спрямованості учнів профільних класів за спеціалізацією «Художньо-проектна творчість»
Исследование психологических особенностей профессиональной направленности учащихся профильных классов по специализации «Художественно-проектная творчество»
Research of psychological features of professional orientation of students of profile classes on specialization "Art and design creativity"
 
Creator Вдовченко, Віктор Володимирович
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Під час проведеного нами фундаментального дослідження у 2015-2017 роках за підтемою «Проектування змісту й методики профільного навчання у старшій школі за спеціалізацією «Художньо-проектна творчість»» (далі «ХПТ»), проведено науково-педагогічний пошук, завдяки якому на профільному рівні вперше комплексно застосовано та апробовано в науково-педагогічній практиці такі психодіагностичні методики:
1. Методика «Диференційно-діагностичний опитувальник» (ДДО) Є.О. Климова щодо спеціальних здібностей.
2. Методика діагностики професійної спрямованості особистості Б. Басса.
3. Модифікований варіант анкети «Ставлення до обраної професії». В. Вдовченка.
4. Методика творчих здібностей Є. Торренса для дослідження невербального аспекту креативності (субтест «Завершення малюнків).
5. Методика оцінки творчих здібностей С. Медніка для дослідження вербального аспекту креативної активності.
Застосування декількох методик дозволило старшокласникам провести самотестування й більш точно зробити подальший професійний вибір. Введена в навчально-виховний процес запропонована комплексна психодіагностична методика розв’язує найбільш актуальні проблеми технологічної освіти старшокласників з практичного профорієнтаційного свідомого вибору спеціальностей для особисто зорієнтованого подальшого навчання у виші, для оволодіння фахом художньо-проектного напряму. Правильний вибір старшокласниками подальшої спеціальності, факультету та фаху у ВНЗ, в сучасних умовах інтеграції української освіти у європейський освітній простір, набувають особливого значення, сприяють конкурентноздатності старшокласників, як випускників профільних ЗНЗ та абітурієнтів вишів в Україні та за кордоном.
В ходе проведенного нами фундаментального исследования в 2015-2017 годах по подтемой «Проектирование содержания и методики профильного обучения в старшей школе по специализации« Художественно-проектная творчество »» (далее «ХПТ»), проведено научно-педагогический поиск, благодаря которому на профильном уровне впервые комплексно применены и апробирована в научно-педагогической практике такие психодиагностические методики:
1. Методика «Дифференциально-диагностический опросник» (ДДО) Е.А. Климова о специальных способностей.
2. Методика диагностики профессиональной направленности личности Б. Басса.
3. Модифицированный вариант анкеты «Отношение к выбранной профессии». В. Вдовченко.
4. Методика творческих способностей Е. Торренса для исследования невербального аспекта креативности (субтест «Завершение рисунков).
5. Методика оценки творческих способностей С. Медник для исследования вербального аспекта креативной активности.
Применение нескольких методик позволило старшеклассникам провести самотестирования и более точно сделать дальнейший профессиональный выбор. Введена в учебно-воспитательный процесс предложена комплексная психодиагностическая методика решает наиболее актуальные проблемы технологического образования старшеклассников по практическому профориентационного сознательного выбора специальностей для лично ориентированного дальнейшего обучения в вузе, для овладения специальности художественно-проектного направления. Правильный выбор старшеклассниками дальнейшей специальности, факультета и специальности в вузах, в современных условиях интеграции украинского образования в европейское образовательное пространство, приобретают особое значение, способствуют конкурентоспособности старшеклассников, как выпускников профильных ОУЗ и абитуриентов вузов в Украине и за рубежом.
During our fundamental research in 2015-2017 on the subtopic "Designing the content and methods of specialized education in high school in the specialization" Art and Design "(hereinafter" CPT "), conducted a scientific and pedagogical search, thanks to which at the profile level for the first time the following psychodiagnostic methods were comprehensively applied and tested in scientific and pedagogical practice:
1. Methodology "Differential-diagnostic questionnaire" (DDO) Ye.O. Klimov on special abilities.
2. Methods of diagnosis of professional orientation of the personality of B. Bass.
3. Modified version of the questionnaire "Attitude to the chosen profession". V. Vdovchenko.
4. E. Torrens's method of creative abilities for research of non-verbal aspect of creativity (subtest "Completion of drawings").
5. Methods of assessing the creative abilities of S. Mednik to study the verbal aspect of creative activity.
The use of several methods allowed high school students to conduct self-testing and more accurately make further professional choices. Introduced into the educational process, the proposed comprehensive psychodiagnostic method solves the most pressing problems of technological education of high school students in the practical career-conscious choice of specialties for personally oriented further education in higher education, to master the specialty of art and design. The right choice by high school students of further specialties, faculties and specialties in universities, in modern conditions of integration of Ukrainian education into the European educational space, acquire special significance, promote competitiveness of high school students as graduates of specialized universities and university entrants in Ukraine and abroad.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2017
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726111/1/%D0%92%D0%92%D0%92%20%D0%94%D0%BE%D1%81%D0%BB%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%20%D0%BE%D1%81%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%81%20%D1%81%D0%BF%D1%80%20%D1%83%D1%87%D0%BD%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%84%20%D0%BA%D0%BB%20%D0%B7%D0%B0%20%D1%81%D0%BF%20%C2%AB%D0%A5%D0%9F%D0%A2%C2%BB%20%D0%A1.%20200-201.%202017.pdf
- Вдовченко, Віктор Володимирович (orcid.org/0000-0003-3509-2972 <http://orcid.org/0000-0003-3509-2972>) (2017) Research of psychological features of professional orientation of students of profile classes on specialization "Art and design creativity" In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 200-201.