Маркетингова стратегія діяльності закладу професійної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/726034/
|
|
Title |
Маркетингова стратегія діяльності закладу професійної освіти
Marketing strategy of vocational education institution |
|
Creator |
Короткова, Л.І.
Радкевич, В.О. Бородієнко, О.В. Колишко, Р.А. |
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
В умовах інтеграції України до світового та європейського простору освіти перед професійною освітою постає завдання відповідати високим стандартам якості, що зумовлює підвищення конкурентоспроможності закладів професійної освіти на ринку освітніх послуг, важливим напрямом якої є формування маркетингової стратегії їх діяльності. Все це актуалізує доцільність розроблення відповідних методичних підходів з урахуванням накопиченого вітчизняного та закордонного досвіду, застосування закладом професійної освіти інструментів маркетингу відповідно до поточного стану конкуренції на ринку освітніх послуг та удосконалення власної організаційної структури управління.
In the context of Ukraine's integration into the world and European educational space, vocational education faces the task of meeting high quality standards, which leads to increased competitiveness of vocational education institutions in the market of educational services, an important area of which is the formation of marketing strategy. All this actualizes the feasibility of developing appropriate methodological approaches taking into account the accumulated domestic and foreign experience, the use of vocational education marketing tools in accordance with the current state of competition in the market of educational services and improving its own organizational management structure. |
|
Publisher |
Громадська організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління»
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/726034/1/%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%8F.pdf
- Короткова, Л.І. (orcid.org/0000-0002-6635-2063 <http://orcid.org/0000-0002-6635-2063>), Радкевич, В.О. (orcid.org/0000-0002-9233-5718 <http://orcid.org/0000-0002-9233-5718>), Бородієнко, О.В. (orcid.org/0000-0001-9133-0344 <http://orcid.org/0000-0001-9133-0344>) and Колишко, Р.А. (orcid.org/0000-0003-3981-3888 <http://orcid.org/0000-0003-3981-3888>) (2020) Marketing strategy of vocational education institution Наукові перспективи, 5 (5). pp. 222-243. ISSN 2708-7530 |
|