Record Details

Інноваційне мислення вчителя як важлива умова створення інноваційного освітнього середовища школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725821/
 
Title Інноваційне мислення вчителя як важлива умова створення інноваційного освітнього середовища школи
Innovative thinking of a teacher as an important condition for creating innovative educational environment of the school
 
Creator Гораш, Катерина Вікторівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядається проблема відповідності сучасного вчителя вимогам української освітньої системи на етапі її реформування. Основним ресурсом реформи є педагогічний колектив, здатний здійснювати інноваційну діяльність та створювати інноваційне освітнє середовище. Серед професійних характеристик особистості сучасного вчителя автор виділив «інноваційне мислення», серед основних змін у школах - освітнє середовище.
The article deals with the problem of the modern teacher's compliance with the requirements of the Ukrainian educational system at the stage of its reform. The main resource of the reform is the teaching staff capable of carrying out innovative activities and creating an innovative educational environment. Among the professional characteristics of the personality of a modern teacher, the author identified "innovative thinking", among the main changes in schools - the educational environment.
 
Publisher Институт педагогических наук
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725821/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%88_%D0%9A%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B2.pdf
- Гораш, Катерина Вікторівна (orcid.org/0000-0001-8625-9774 <http://orcid.org/0000-0001-8625-9774>) (2021) Innovative thinking of a teacher as an important condition for creating innovative educational environment of the school In: Транскордонний педагогічний симпозіум "Професіоналізація вчителів: психо-соціально-педагогічні тенденції та реалії" (14 травня 2021 року) Институт педагогических наук, м. Кишинев, Республіка Молдова, pp. 36-39.