Інноваційне мислення вчителя як важлива умова створення інноваційного освітнього середовища школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725821/
|
|
Title |
Інноваційне мислення вчителя як важлива умова створення інноваційного освітнього середовища школи
Innovative thinking of a teacher as an important condition for creating innovative educational environment of the school |
|
Creator |
Гораш, Катерина Вікторівна
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглядається проблема відповідності сучасного вчителя вимогам української освітньої системи на етапі її реформування. Основним ресурсом реформи є педагогічний колектив, здатний здійснювати інноваційну діяльність та створювати інноваційне освітнє середовище. Серед професійних характеристик особистості сучасного вчителя автор виділив «інноваційне мислення», серед основних змін у школах - освітнє середовище.
The article deals with the problem of the modern teacher's compliance with the requirements of the Ukrainian educational system at the stage of its reform. The main resource of the reform is the teaching staff capable of carrying out innovative activities and creating an innovative educational environment. Among the professional characteristics of the personality of a modern teacher, the author identified "innovative thinking", among the main changes in schools - the educational environment. |
|
Publisher |
Институт педагогических наук
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725821/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%88_%D0%9A%D0%B8%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B2.pdf
- Гораш, Катерина Вікторівна (orcid.org/0000-0001-8625-9774 <http://orcid.org/0000-0001-8625-9774>) (2021) Innovative thinking of a teacher as an important condition for creating innovative educational environment of the school In: Транскордонний педагогічний симпозіум "Професіоналізація вчителів: психо-соціально-педагогічні тенденції та реалії" (14 травня 2021 року) Институт педагогических наук, м. Кишинев, Республіка Молдова, pp. 36-39. |
|