Record Details

AR/VR inDigitalLearning:Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726090/
https://easychair.org/publications/preprint/9rQf
 
Title AR/VR inDigitalLearning:Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation
AR/VR у цифровому навчанні: вплив, можливості та зменшення ризиків
 
Creator Pinchuk, O. P.
Burov, O. Yu.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
 
Description The paper discusses AR/VR/MR/XR technologies in learning namely their influence/ opportunity and risks’ mitigation. Main aspects are as follows: methodology (factors influencing a student’s cybersickness in AR/VR/MR/XR, the improved model of the cognitive activity in synthetic learning environment). It has been developed the technique and ICT to study psychophysiological changes in normal and stressed conditions. The experimentation results demonstrated that decrease in myocardial tension index under cognitive performance conditions in immersive activity over time of observation was more significant and this fact could be accounted in measurement of influence of the synthetic environment on students, as well as the technique to measure AR/VR/MR influence. The technique proposed by the authors is based on modified ICT and used in previous research: to assess influence of AR/VR/MR/XR as changes of short cognitive/perceptual tests (3 minutes before the work and afterwards) with registration of physiological indices informative in our research.
У статті розглядаються технології AR/VR/MR/XR у навчанні, а саме їх вплив/можливості та зменшення ризиків. Основними аспектами є наступні: методологія (фактори, що впливають на кіберхвороту студента при AR/VR/MR/XR), вдосконалена модель пізнавальної діяльності (в синтетичному навчальному середовищі). Була розроблена методика та ІКТ для вивчення психофізіологічних змін у нормальних та стресових умовах. Результати експериментів продемонстрували, що зниження індексу напруги міокарда в умовах когнітивної працездатності в зануренній активності з часом спостереження було більш значущим, і цей факт можна було б врахувати при вимірюванні впливу синтетичного середовища на студентів, а також методика вимірювання впливу AR/VR/MR. Запропонована авторами методика заснована на модифікованій ІКТ та використана в попередніх дослідженнях: для оцінки впливу AR/VR/MR/XR як змін коротких когнітивних/перцептивних тестів (за 3 хвилини до роботи та після) з реєстрацією фізіологічних показників інформативні в нашому дослідженні.
 
Publisher EasyChair
 
Date 2021
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726090/1/EasyChair-Preprint-6047.pdf
- Pinchuk, O. P. (orcid.org/0000-0002-2770-0838 <http://orcid.org/0000-0002-2770-0838>) and Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>) (2021) AR/VR inDigitalLearning:Influence, Opportunities and Risks’ Mitigation EasyChair preprint.